Hoever mag een bedrijfsarts gaan?
Hoever mag een bedrijfarts gaan, ik zit met het volgende mijn partner zit al bijna een jaar in de ziektewet, hij is recentelijk nog geopereerd, helaas moet hij nog een keer geopereerd worden, kans is groot dat hij meerdere operaties moet ondergaan. Mijn partner heeft beperkingen met lopen zitten bewegen, hij is aan het twijfelen wel of niet laten opereren. De bedrijfsarts is daarvan op de hoogte en ook de werkgever. Maar de bedrijfsarts heeft besloten dat mijn partner z.s.m. aan de bak moet, of hij moet zelf ontslag nemen. Mijn partner is in het verleden ook al een aantal keren geopereerd geweest op hetzelfde plek. Mijn partner wordt zo erg onderdruk gezet, geestelijk trekt hij het ook niet meer hij heeft al een psych. hij wordt elke dag gebeld of gemaild door werk hij is er zelf nog niet uit wel of niet opereren elke operatie nemen weer risico's met zich mee, ik denk dat hij pas rust krijgt van zijn bedrijfsarts en werkgever als hij zich laat opereren. Mijn partner heeft nu een second opinion aangevraagd bij het UWV, wat kan mijn partner nog meer doen de druk wordt te groot. Mijn partner trekt het niet meer teveel stress en dat is ook niet goed voor zijn gezondheid. Alle adviezen zijn welkom.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.