Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

naar mijn mening krijg ik onterechte rekening en aanmaningen ervan, bellen helpt niet, wat nu?

van een ictbedrijf krijg ik een rekening voor hulp op afstand, naar mijn mening heeft deze hulpvraag nooit plaats gehad.....wel rekening , en inmiddels dreiging met interim justutia....hoe te handelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je niet bang maken en al helemaal niet door Intrum Justitia als je daarmee te maken krijgt. Dat is een heel vervelend incassobureau waar het een grote puinhoop is met de administratie. (Ik heb daar ooit mee te maken gehad).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat het bedrijf maar met bewijzen komen dat die hulp wel heeft plaatsgevonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet inderdaad om bewijzen vragen. Als het zover komt dat ze het incassoburo inschakelen, kun je dit hen ook voorleggen, je bezwaar uitspreken. Zij moeten dit dan ook onderzoeken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is in de reacties al gemeld, maar de bewijslast voor de vordering ligt aan de kant van het ICT-bedrijf.

Dat betekent dat zij zullen moeten aantonen dat ze met jou een overeenkomst hebben gesloten voor het leveren van een dienst, dat zij die dienst vervolgens hebben geleverd en dat jij dus in verzuim bent door niet te betalen.

Stuur een nette brief naar interim justitia waarin je duidelijk verwijst naar de situatie. Schrijf daarin dat de vordering volgens jou onterecht is aangezien er geen sprake is geweest van een overeenkomst of een dienstverlening. Schrijf dat je vermoedt dat het hier om een administratieve vergissing moet gaan en verzoek om bewijsstukken van de overeenkomst.

Als je zeker weet dat je nooit een overeenkomst met dit bedrijf hebt gesloten dan hoef je eenvoudigweg niet te betalen. Uiteindelijk zal het bij de kantonrechter terecht komen en daar zullen ze dan toch echt moeten bewijzen dat ze een overeenkomst met jou hebben.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze werkt dat niet. Een incasso bureau móet dat geld incasseren. De meeste mensen die zo'n bureau op hun dak krijgen hebben excuses en smoesjes. Een incasso bureau heeft daar lak aan. Zij zijn ingehuurd en worden betaald om te incasseren. Hoe goed je ook praat, heeft geen zin. Ze hogen alleen telkens de boete op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een onzin. Ook incassobureaus moeten gewoon binnen de wet opereren. Ze kunnen die boete ophogen tot ze een ons wegen, als de rekening echt onterecht is dan hoeft die boete ook niet betaald te worden. Niet bang zijn dus, de bewijslast ligt echt aan de kant van het incassobureau.

Andere antwoorden (2)

Ten eerste kun je de sociaal raadslieden van jouw gemeente vragen je te helpen om een officiele brief te sturen naar het ict bedrijf. Zij doen dit kosteloos en je hebt dan een nette brief.

Is het incasso bureau al ingeschakeld dan moet je die zsm betalen want zij zijn niet voor rede vatbaar en zullen de boete alleen maar ophogen.

Als je betaald hebt kun je met de sociaal raadslieden je geld terug eisen.

Zorg dat je paraat hebt wat er wanneer is gebeurd en waarom jij vindt dat je niet hoeft te betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een onzin, incassobureaus zijn niet voor rede vatbaar. Dit zijn doorgaans respectabele ondernemingen (uitzonderingen zijn er ongetwijfeld, maar Interim Justitia is een bekend groot bedrijf). Zij weten heel goed dat u geen schuld hoeft te betalen waarvan niet bewezen kan worden dat deze schuld terecht is. Absoluut niet betalen tenzij je zeker weet dat je de rekening terecht is. Het kan ook gewoon een oplichterstruukje zijn die proberen angst in te boezemen met een incassobureau. Een incassobureau heeft geen speciale rechten of functies, het mag net zoveel als jij en ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je zeker nog nooit met ze te maken gegad. Hun werk is geld incasseren. Dat is hun functieomschrijving, daar worden ze voor betaald.
Doen ze dat niet, dan is hun opdrachtgever ontevreden en krijgen zij hun geld niet want dan leveren ze hun diensten niet.
Een incasso bureau jan zich altijd verschuilen achter hun opdrachtgever. Zij kennen de zaak niet, kunnen niet inhoudelijk op iets in gaan. De enige missie us, feld incasseren. Ik weet niet waar jou reactie op mijn antwoord is gebaseerd, maar het is me wel duidelijk dat jij nog nooit hebt gesproken met een incassobureau. En juist een groot bureau is groot geworden omdat ze hun werk goed doen. En hun werk is
Incasseren!
Er zijn ook valse nota's in omloop. Als deze rekening niet klopt, zou ik aangifte doen bij de politie. Laat je niet bang maken door een incasso bureau. Zij hebben geen poot om op te staan mocht je nooit zaken hebben gedaan met dit bedrijf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding