Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mogen ze mijn WWB uitkering met terugwerkende kracht stopzetten?

Ik heb in augustus een brief gehad dat ze mijn WWB uitkering per 1 september willen stopzetten omdat ik terug naar school moet.
Ik heb reeds nog niets gehoord van de gemeente.
Mijn vraag is: Mogen ze mijn uitkering met terugwerkende kracht stopzetten?
Zie ook mijn vorige vragen voor meer informatie.
http://m.goeievraag.nl/vraag/365549

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Ja, helaas,dat mag. Bijstand is een uitkering / aalmoes feitelijk, die je pas krijgt als je voor echt geen enkele andere inkomensbron in aanmerking komt, en gezien je vorige vragen heb je (onder de nieuwe wet) recht (plicht) op een werk / leertraject, een opleiding dus, en kom je in aanmerking voor een studiebeurs, niet voor bijstand.

Overigens begrijp ik niet zo goed wat je bedoelt met 'terugwerkende kracht'. ; je hebt n augustus al gehoord dat het per 1 september stopt. Dat wil niet zeggen dat het administratief allemaal meteen rond is (en zolang je vanaf die datum ook nog geen studiebeurs ontvangt, heb je nog wel degelijk recht op aanvulling tot minimum).

Je kunt dus het best zo snel mogelijk een studiebeurs aanvragen (met terugwerkende kracht vanaf 1 september als dat lukt) en er nog even rekening mee houden dat het geld van de bijstand terugbetaald moet worden.

En werken mag natuurlijk altijd. Ik lees althans niets over ziekte, handicaps of onvermogen van welke aard dan ook om te werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image