Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn zoon heeft als flexwerker 2 jaar gewerkt , en is plotseling ontslagen, heeft hij recht op een uitkering?, hij gaat nu terug naar school, vavo

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud is je zoon dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij is 19 jaar, hij is een paar jaar wegens omstandigheden van school gegaan, met medewerking van leerplichtambtenaar, en heeft om zijn premie te kunnen bekostigen , 2 jaar flex werk in een ziekenhuis gedaan, en sinds een paar maanden ontslagen, met behulp van de leerplichtambtenaar heeft hij nu een opleiding Vavo , maar heeft hij ernaast evengoed nog recht op een uitkering vanwege zijn 2 jaar werk, of komt hij daarvoor niet in aanmerking. de school en het boekengeld moet ik helaas zelf betalen, omdat hij al 19 jaar is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik weet niet waar Danie het antwoord heeft gehaald om naar de gemeente te gaan, maar als je zoon als flexwerker 2 jaar heeft gewerkt in loondienst dan kan hij recht hebben op WW.
En voorzover ik weet wordt de WW uitbetaald door het UWV en niet door de gemeente.
Zie verder UWV.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op grond van zijn arbeidsverleden zou hij recht hebben op een ww uitkering.

In ieder geval bestaat er recht op een kortdurende WW-uitkering die 3 maanden duurt.

Maar dat alleen over de uren die hij daadwerkelijk gewerkt heeft en loon heeft ontvangen en dat ook kan aantonen.

http://www.rechtopww.nl/inhoud?pid=1195

Maar:
Voor een ww uitkering moet je beschikbaar zijn
voor de arbeidsmarkt.
En dat is hij niet als hij een schoolopleiding gaat doen.

Op een bijstandsuitkering zal hij geen recht hebben,
zo lang hij thuis woont.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor jullie antwoorden, n beetje laat , helaas omdat mijn computer niet goed werkt. ik denk inderdaad zelf ook dat hij gewoon pech heeft in deze situatie, doordat hij nu weer terug naar school is . het wordt gewoon weer zoeken naar een bijbaan.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding