Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kun je doen als iemand een abonnement af sluit op jou rekeningnummer, als jij dit zelf niet bent?

Hallo,

Vandaag ben ik er achter gekomen dat er een abonnement op de hitkrant wordt afgeschreven van mijn rekening, maar ik zelf heb niets afgesloten. Ik heb wel een abonnement gehad, maar die stond op mijn moeders rekening, bij een hele andere bank. Omdat het niet echt kan (tenminste, dat denk ik) dat de hitkrant mijn rekeningnummer heeft opgevraagd (omdat er bijvoorbeeld niet genoeg geld op de rekening van mijn moeder staat ), neem ik aan dat iemand een abonnement heeft afgesloten op mijn rekeningnummer. Nu wilde ik graag weten of er iets is waardoor je erachter kunt komen wie dit heeft gedaan, bijvoorbeeld het adres opvragen waar deze hitkrant naar toe gaat. Het is namelijk best vervelend dat ik door deze persoon een flink bedrag in de min sta. Het moet namelijk een bekende zijn, want deze persoon weet dat de rekening op mijn naam staat...

Mvg,

Jahallo

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

U kan het best contact opnemen met De Hitkrant en vragen wie dat abonnement heeft afgesloten.
Zij kunnen u ook het adres doorgeven en evt mits geldige reden die terug betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat de abonnementenadmiistratie dit door gaat geven.

Je kunt volgens mij het beste het volgende doen:
- de afschrijving van het geld door de bank laten storneren (terugdraaien). Want vermoedelijk wordt het geld via een automatische incasso geïncasseerd (waarvoor iemand onterecht jouw bankrekeningnummer heeft opgegeven). Een heel handig betaalmiddel, maar gevoelig voor dit soort handelingen.

- schriftelijk contact opnemen met de abonnementenadministratie van de Hitkrant (zo nodig aangetekend) met de mededeling
* dat je geen abonnement hebt afgesloten op de Hitkrant;
* dat desondanks bedragen van jouw bankrekeningnummer worden afgeschreven voor zo'n abonnement (noem data, bedragen en betalingskenmerken, voeg zonodig kopieën bij van de bankafschriften waarop je alle niet relevante gegevens onleesbaar hebt gemaakt);
* dat je daarom van mening bent dat iemand ten onrechte jouw bankrekeningnummer heeft opgegeven en het blad op zijn/haar naam ontvangt;
* dat je de bank opdracht hebt gegeven de onterechte afschrijving terug te draaien en dat je dit ook zult doen voor eventuele volgende ingehouden bedragen.
* Voor eventuele termijnen die je niet meer kon laten terugdraaien door de bank vraag je terugbetaling.

Tot slot kun je nog eindigen met een zin als:'
"Mocht u desondanks van mening zijn dat ik een abonnement op de Hitkrant bij u hebt afgesloten, dan verzoek ik u de door mij ondertekende overeenkomst toe te sturen."

Uiteraard ook je volledige naam-, adres-, postcode- en woonplaatsgegevens vermelden.
(Lees meer...)
Computoon
12 jaar geleden
Je zou contact kunnen opnemen met je bank,ook zij moeten weten wie dit afgesloten heeft of hoe het zo iets mogelijk is.
(Lees meer...)
fremar
12 jaar geleden
Computoon
12 jaar geleden
De bank weet dat niet. Bedrijven bieden incassobatches aan, aan de bank (aan Equens). Equens voert ze alleen uit. De incasso mislukt uiteraard als het bankrekeningnummer is opgeheven, als er te weinig saldo staat op de bankrekening van degene van wie geïncasseerd wordt en andere redenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt volgens mij. Hoe zou de bank moeten weten wie een abonnement heeft aangevraagd?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding