Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie of wat bepaald het bedrag voor een gouden tip in een moordzaak?

Vaak zie je bij een oproep op tv (Peter R De Vries of opsporing verzocht) dat er bij een moordzaak een beloning word uitgereikt voor "de gouden tip". Het rare eraan (vind ik) dat dit soms wel eens € 20.000,- of meer kan schelen. Voor het oplossen van de ene moord een beloning van € 10.000, en voor het oplossen van een andere moord een beloning van € 30.000. Lijkt mij een oneerlijke zaak, of mis ik iets? Dus wie of wat bepaald de hoogte van de (gouden tip) beloning in een moordzaak? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Door justitie. De hoogte hangt af van de moeilijkheid, de grootte van het onderzoek, de grote van de dader, de ernst van het misdrijf etc.

Toegevoegd na 45 seconden:
De grootte van de dader*

Toegevoegd na 1 dag:
Met grootte van de dader bedoel ik het kaliber. De reputatie van de verdachte zeg maar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Computoon
12 jaar geleden
De grootte van de dader?? Dus de beloning bij een dader van 1,90 meter is groter dan bij een dader van 1,70 bij verder gelijk blijvende omstandigheden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha nee zo bedoel ik het niet, ik bedoel he kaliber. De beloning is hoger bij bijvoorbeeld willem holleeder dan voor een andere onbekende dader.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image