Is mijn baas ( van een groot bekend horica bedrijf) ervoor verzekerd als er gasten weglopen zonder te betalen?
het is een erg bekend bedrijf verspreid door nederland dus ook alles goed geregeld, alleen heb ik dus vanavond een tafel die weg is gegaan zonder te betalen, ik was er verantwoordelijk voor, en mijn baas zegt dat ik het bedrag nu moet gaan betalen, kan hij dat doen?
Hebben ze bijv. erg lang moeten wachten op een gerecht, of op de rekening? (langer dan 20 minuten)
Als je wel denkt te weten waarom ze zo ontevreden waren, en je weet van jezelf dat je echt alles hebt gedaan wat je maar kon om ze tevredener te maken, zou ik nog eens in alle rust met je baas praten over het gebeurde.
Misschien waren ze er wel op uit om 'gratis' te eten, en zijn ze stiekem gesmeerd toen jij even in de keuken was?? Als je in je hart wel weet, dat ze een reden hebben voor hun actie, zou ik me er maar bij neerleggen, en het betalen. Dan is het gewoon een hele dure les, waarna je voor jezelf het besluit neemt het voortaan gewoon beter te doen... En je kan ook zorgen, dat als je een 'moppertafel' hebt, dat je baas dat direct weet : hij kan dan zelf even met ze gaan praten, en besluiten bijv. een drankje of een toetje gratis te geven om ze beter te stemmen....
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.