Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik terecht nu ik geen uitkering van het UWV en ook niet van de gemeente krijg?

Ik kan geen werk vinden. Echt helemaal niks. Wordt overal afgewezen of voldoen niet aan de eisen. Ik kan geen kan op, waar moet ik heen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
856
ronron1212
12 jaar geleden
hoe oud ben je en woon je nog thuis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben 22 en woon nog thuis. Maar moet op hele korte termijn t huis uit. Dus moet echt geld hebben voor huur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je nog thuis woont,krijg je niets.
Hierna geldt de reactie van crea.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar ik kan dus niks. Ik krijg niks als ik thuis woon maar kan nergens gaan wonen omdat ik niks krijg. Dus iemand die ouders heeft die in scheiding liggen en waarvan je niks krijgt, die moeten maar zien hoe ze aan eten enzo komen? Dat kan toch niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer hier eens wat informatie in te winnen. https://www.regelhulp.nl/zr/rh/webapp/kennisbank?init=true#
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Maria
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom krijg je geen Bijstand dan? Vanaf 21 jaar heb je gewoon recht op een Bijstandsuitkering als je al hebt laten zien dat je actief naar werk zoekt en als je geen eigen vermogen hebt. Tot je 21e zijn je ouders verplicht je te onderhouden, maar ook dan kun je een soort zak- en kleedgeld krijgen. Het enige wat voor een 22-jarige anders is als hij/zij nog thuiswoont, is dat er geen toeslag gegeven wordt op de uitkering. Dan krijg je dus alleen de 50% van het minimumloon. Waarom is jouw uitkering afgewezen? Of zit je nog in die 'wachttijd' van 4 weken die geldt als je jonger bent dan 27? Daar kun je niets aan doen inderdaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ben afgewezen omdat ik geen 6 weken achter elkaar heb gewerkt. Ik heb wel veel vakantiewerk gedaan toen ik nog op school zat, maar steeds met tussenpozen. Nu ben ik van school maar kan geen werk vinden. Daarom krijg ik geen uitkering :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de sociale dienst telt je arbeidsverleden niet. Wél leggen sommige gemeentes een maatregel op bij schoolverlaters, wat kan inhouden dat de uitkering tijdelijk verlaagd wordt of helemaal niet tot uitbetaling komt. Maar hoe zit het bij jou precies? Vraag anders op grond van welk wetsartikel je uitkering wordt afgewezen, dan weet je in elk geval waar het over gaat. Want ik dacht de regels op dit punt best aardig te kennen, maar weet ook in dit geval niet wat het punt zou moeten zijn. Heb je de afwijzing bij de hand? Wat staat er precies op bij reden van afwijzing?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar woon je en wat is je opleiding, lijk me sterk dat er echt niets is bij Mc Donalds, of noem maar op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommigen gemeenten hebben vanuit het armoedebeleid een jobcoach, die nauw samenwerkt met het uwv. Vraag eens na of jouw gemeente een jobcoach heeft, zodat je van dat netwerk gebruik kunt maken! Zo niet, dan zou ik het uwv vragen of je daar een jobcoach kunt krijgen (zonder uitkering).
Je kunt er ook voor kiezen om toch BOL o.i.d. door te leren (straks met uitwonenden-beurs).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de NS zijn ze op zoek naar personeel, in de kranten barst het van 'schoonmaakpersneel' gezocht. Ik kan me niet voorstellen dat je echt geen werk kunt vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is het probleem. Omdat niemand dat voor kan stellen. Ik hoop voor jou dat je er nooit zo voor komt te staan. Ze zoeken op meer plaatsen personeel maar dan ben je nog niet meteen aangenomen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat was trouwens de vraag niet :S

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Iedereen die geen eigen vermogen heeft komt in aanmerking voor bijstand, tot 27 jaar moet je wel 4 weken hard op zoek naar werk of studie, in die periode krijg je ook geen voorschot, je moet dit dus aanvragen bij de gemeente.
www.bijstand.nu/

Toegevoegd na 3 minuten:
Je moet wel ouder dan 18 zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Even goed lezen want niet iedereen heeft recht op een uitkering kan even goed in je link
Dit is het meest ingrijpende onderdeel uit de wetswijziging. Bij de huishoudinkomenstoets wordt gekeken naar het inkomen en vermogen van alle meerderjarige gezinsleden. Alle inkomens tellen mee voor het eventuele recht op bijstand. Is dat recht er, dan krijgt het hele gezin één uitkering. Die uitkering is even hoog als de uitkering die gehuwden nu krijgen. Nu hebben inwonende meerderjarige kinderen nog een zelfstandig recht op bijstand. In de nieuwe wet niet meer. Gezinnen met een of meerdere kinderen moeten dus voortaan van een gezinsuitkering leven. Deze regeling gaat voor nieuwe aanvragen in op 1 januari 2012. Voor mensen die al in de bijstand zitten gaan de veranderingen in op 1 juli 2012. Als er tussentijds iets verandert wordt de nieuwe regeling wel toegepast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk ronron, ik ging er te gemakkelijk van uit, dat Lon alleen woont.
ronron1212
12 jaar geleden
Ja vandaar op mijn opmerking bij zijn vraag hoe oud en waar woon je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ronron: volgens mij is de huishoudtoets, typisch een plan vd VVD, afgeschaft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties. Maar ik kan in deze situatie niet zo'n uitkering hebben. Dat is t probleem juist. Ik moet iets voor mezelf alleen, waar niemand bij kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kleed je netjes aan en ga solliciteren, ga naar bedrijven, uitzendbureaus, ga een krantenwijk doen, of is er iets waar je heel goed in bent, biedt je diensten dan aan, dmv briefjes in supermarkten, op marktplaats, geloof in jezelf, ga erop af!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ronron1212 en @crea, de huishoudtoets is idd afgeschaft!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding