Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom duurt het zo lang dat er een storing is met transacties met de pinautomaat, of betalingen bij ABN?

Al ruim een week kun je niet direct zien op internetbankieren of je een transactie hebt gedaan met de pinautomaat. Bedragen worden soms schijnbaar dubbel afgeschreven, of het duurt een paar dagen voordat je ziet of het geld bij of afgeschreven is.
Het is een probleem bij de ABN-bank.
Vorige week duurde het bijna een week voordat ik kon zien dat het geld afgeschreven is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

In de afgelopen week zijn transacties die zijn gedaan via geld- en betaalautomaten vertraagd verwerkt in je bij- en afschrijvingen. Door de herstelprocedure die de bank daarop is gestart kunnen er foutieve of dubbele bedragen afgeschreven zijn. Dat wordt allemaal hersteld, en eventueel rood staan erdoor wordt vergoed. Maar vrijwel alle nieuwe transacties worden weer direct verwerkt.

De storing is voorbij, maar de oorzaak ervan is nog niet bekend.

Toegevoegd na 2 minuten:
En zolang niet bekend is waardoor het veroorzaakt werd kan natuurlijk ook niet verklaard worden waarom het zo lang duurde voordat de storing verholpen werd. Het zal een ingewikkelde procedure zijn.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image