Mag een werkgever dit doen? (ex) Werkgever verraad mij/maakt mij zwart bij het uwv.
Toen ik in dienst was bij deze werkgever zijn mij gouden bergen beloofd 4 jaar werk en een uurloon wat zou stijgen bij goede inzet.
Het uurloon zou omhoog gaan als ik mij in zou zetten nou dat heb ik gedaan 80 uur per week werken was geen uitzondering en ik heb ook 250 kilometer van huis gewerkt terwijl mijn gezondheid dit eigenlijk niet toe liet.
Het uurloon is nooit omhoog gegaan want er was altijd wel een excuus.
Nu ben ik ontslagen voor dat er één jaar voorbij was en 3 maand later word ik opgebeld of ik weer aan het werk wil nou dat wil ik wel want ik moet inkomen hebben maar nu wilden zijn mij een nog lager uurloon bieden dan wat ik eerst had en ik zou weer 200 kilometer van huis moeten werken in de kost en moest dan mijn eigen eten betalen en regelen en aangezien mijn vriendin thuis zit en ook moet eten betekend dit dubbele kosten.
Ik heb aangegeven dat ik mij zo niet meer laat behandelen en dat ik hiermee niet akkoord ging ik had zelfs nog geen contract getekend toen zij mij aan het werk wilden hebben.
Dat lijkt mij een vereiste voordat ik aan het werk ga.
Nu doen zij een poging om mij terug te pakken voor het feit dat ik voor mij zelf op kwam en hebben het uwv gebeld dat ik bij hun aan het werk kon en dat ik dat geweigerd heb met als gevolg een waarschuwing van het uwv en een eis waarin ik moest verklaren waarom ik niet meer heb gereageerd op telefoontjes van dit bedrijf.
Mag een werkgever je zo met de rug tegen de muur zetten en je dan verraden bij het uwv?
Ik heb ook in de transport en logistiek gewerkt als heftruck chauffeur verder kan ik ook werken met portaal en bovenloop kranen als kraanmachinist.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.