Wat gebeurt er met mijn Wajong-uitkering bij studeren wanneer ik geen recht op studiefinanciering meer heb? & Dilemma: werken of doorstuderen?
Mijn situatie is als volgt: tijdens mijn studie ben ik ziek geworden (ME). Mijn gezondheid is in de loop van mijn studie steeds slechter geworden en sinds anderhalf jaar is studeren bijna onmogelijk geworden. Gelukkig gaat het sinds een paar maanden beter: ik kan nu max. 3 tot 4 uur per dag studeren, wat maar nét genoeg is om tot 50% van mijn studielast te dragen.
Vanwege omstandigheden heb ik pas sinds mei 2012 een Wajong-uitkering. Afgelopen studiejaar was mijn 6e studiejaar en ik heb in juni mijn Bachelor afgerond met met bijna 3 jaar studievertraging. Afgelopen studiejaar was het laatste jaar dat ik studiefinanciering kreeg (5 jaar voor bachelor + master, + 1 jaar extra vanwege studievertraging door overmacht). Vanaf september zal ik nog 5 maanden extra stufi ontvangen via de FOS-regeling voor studievertraging door overmacht, maar daarna heb ik geen recht meer op studiefinanciering.
Mijn vraag is wat er zal gebeuren met mijn Wajong-uitkering als ik geen studiefinanciering meer ontvang? Er is mij verteld dat ik recht heb op 25% wajong-uitkering zolang ik recht heb op studiefinanciering, maar ik kan nergens vinden wat er daarna gebeurt.
Daarnaast twijfel ik wat ik komend studiejaar zal doen: tijdelijk part time werken (tot 16 uur per week) of meteen doorstuderen en aan mijn Master beginnen met aanvankelijk 50% studievoortgang. Kan iemand mij adviseren wat betreft de financiële consequenties van beide opties?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.