25 jaar, woont zelfstandig, studeert op afstand HBO, maar moet binnenkort haar 40 urige baan opgeven ivm stages. Geen inkomen meer dan?
Ik werk nu 40 uur om mijn studie, huur, levensonderhoud enz. te kunnen betalen. Omdat ik graag meer en betere kansen op de arbeidsmarkt wil later, ben ik via afstandsleren (thuisleren) Windesheim een HBO gaan volgen. Dus ik werk 40 uur en ik studeer tussen de 20 en de 35 uur in de week.
Ik heb door mijn inkomen beperkt recht op studiefinanciering en OV jaarkaart.
Over een paar maanden kan ik niet meer blijven werken. De stages worden te uitgebreid en te lang. Dan moet ik mijn baan dus opzeggen (of vragen om ontslagen te worden) Echter heb ik begrepen dat ik dan geen uitkering kan krijgen omdat ik een studie volg. Ook is de studiefinanciering niet toereikend genoeg om mijn studie EN rekeningen te kunnen betalen.
Moet ik dan na al die jaren van werken en eindjes knopen een lening gaan nemen a 800 euro in de maand zodat ik (bovenop mijn studie kosten) mijn rekeningen en studie kan betalen?
Is er een andere optie om toch financieel rond te blijven komen?
(ik begrijp dat er gesneden zal moeten worden in mijn uitgaven, maar ik doe nu ook maar boodschappen voor 30 euro in de week)
Heeft hij er ook belang bij dat je de opleiding doet?
Veel werkgevers staan best open voor dit soort dingen, maar je moet het wel vragen. (Als je vakkenvult bij albert hein en een hbo ict opleiding doet is het misschien wat lastiger :) )
Veelal krijg ik te horen dat men liever geen studenten aanneemt :(
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.