Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn No Tracking postbedrijven veilig?

Ik laat een pakketje uit de VS naar mijn adres in Nederland verzenden en ik kan zelf het postbedrijf/service kiezen.
Ik kan kiezen tussen een bedrijf MET tracking (verzendtijd 3 a 5 dagen)voor 40 dollar tegenover een bedrijf ZONDER tracking (verzendtijd ongeveer 10 dagen) voor 11, 60 dollar. Als ik voor de laatste en goedkopere optie kies, ben ik er dan wel zeker van dat mijn pakketje aankomt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

De realiteit is dat er regelmatig brieven en pakketten kwijtraken. Het gaat om minieme percentages, maar het zal maar net uw pakketje zijn. In de regel geldt dat zowel de US Post als PostNL redelijk betrouwbare bedrijven zijn, maar er kan natuurlijk altijd wat mis gaan.

In Nederland geldt dat de webwinkel altijd verantwoordelijk is voor het aankomen van het pakket (artikel 11 boek 7 burgerlijk wetboek). Dus als het verzenden van het pakket niet lukt, dan moet de webwinkel de situatie herstellen. Maar de Nederlandse consumentenwetgeving geldt natuurlijk niet bij webwinkels in de Verenigde Staten. Dus tenzij de lokale regels anders zijn, ligt het risico van het kwijtraken dus bij u.

Overigens hoeft het bij verzending met tracking niet altijd zo te zijn dat u alsnog gecompenseerd wordt bij verlies. Het hangt er vanaf of er sprake is van een verzekerde verzending. Ik ga er vanuit van wel, maar dat hoeft niet.

De afweging die u dus moet maken is 'wat is de schade bij het niet aankomen van het pakket' en 'wie gaat de schade betalen'. Daarna kunt u besluiten of u het met tracking code (en - hopelijk - met verzekering) laat verzenden of dat u voor de goedkopere optie gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image