Waarom is er loon naar leeftijd en pas riant na je 23e? Is dat eigenlijk niet gewoon toegestaande leeftijdsdiscriminatie/misbruik?
Ik ben 32, maar sinds de dag dat ik werk heb ik me altijd het volgende afgevraagd;
Waarom is er loon naar leeftijd. Waarom verdien je pas het zelfde als een volwassen na je 23e, terwijl je op je 18e officieel al volwassen bent. Waarom is het zo dat je als 20 jarige het zelfde werk doet als een 32 jarige je minder betaald krijgt? Is dit geen leeftijds discriminatie? Soort lichte vorm van kinderarbeid/ misbruik maken van jongeren, want vooral in de horeca en retail zijn jongeren erg populair en kom je als 32 jarige er moeilijk tussen, zelfs als je er als 24 jarige er uit ziet(krijg ik regelmatig te horen^^). Dus twijfel wel of dit echt zo is om zo een bedrijf een jong gezicht te laten houden en het meer is voor de goedkope werknemers. Zie ook steeds meer cafés die via een uitzendbureau jongere inhuren. Niet iedere jongere kiest ervoor om door te studeren na de middelbare school. Kan verschillende redens hebben, maar komt zowiezo in een levensstandaard waar ik nu ook in verkeer. Huur betalen, boodschappen doen, etc. Alleen als je dus 19 of 21 bent en vooral 19, kan je het zo wat voor de helft minder doen. waarom?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.