Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

M'n bankkantoor wil een afspraak, om de verschillende bankproducten (rekeningen, verzekeringen) te bespreken. Waarom vragen zij om een loonstrook?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

De reden voor de loonstrook is in de antwoorden hiervoor al gegeven.

Overigens ben je in het geheel niet verplicht om in te gaan op het maken van zo'n 'afspraak om alles nog eens door te nemen.' Het lijkt alleen een 'serviceaanbod' maar bedenk dat een bank ook 'gewoon' een bedrijf is. Waarschijnlijk ben je benaderd door of namens een 'accountmanager' en dat is iemand die in de regel extra beloond wordt als hij zijn doelstellingen behaalt.

(Ik maak zelf geen gebruik van dat soort afspraken en als ernaar gevraagd wordt zeg ik dat ik zelf contact zal opnemen met de bank op het moment dat ik vragen of wensen heb.)
(Lees meer...)
Computoon
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Waarschijnlijk om te kijken hoeveel bestedingsruimte je hebt, en hoeveel producten ze je dus proberen aan te smeren.
Een bank is niet op een 'win-win situatie uit, maar op een 'win-situatie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook de reden aarom zij met jou een afspraak willen en niet andersom.

Abn-amro zeker ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft je bankrekening nog wel een maandelijkse vaste voeding of is deze ernstig gewijzigd. Dat kan namelijk de reden zijn om een loonstrook te vragen.
(Lees meer...)
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, en dat kunnen ze toch gewoon zien?
ronron1212
12 jaar geleden
Ja maar dat willen ze wel bevestigd zien met een loonstrook.
wanneer een bank(medewerker) met jou in gesprek gaat over bankproducten, zijn dat niet alleen rekeningen, verzekeringen, maar ook eventuele hypotheken.

als de bank je aanbiedingen wil/kan/moet doen, willen ze ook je financiële mogelijkheden weten.

een bank is net als de overheid, ze geloven niet wat je vertelt, ze willen eerst het bewijs zien !

antwoord

een bank wil weten met wie ze te maken hebben, je paspoort/identiteitskaart voor je persoonlijke gegevens en je salaris/loonstrook voor je financiële gegevens !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus ik kan het weigeren? Gewoon vriendelijk zeggen dat ze dat niet aangaat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je van plan bent niets te veranderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry, er ging iets fout !
als je van plan bent niets te veranderen, ja.
ik zou het echter wel meenemen, want je weet nooit...
bij je hebben betekent nog niet dat je het laat zien ! :) (voor de zekerheid).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, bedankt.
Indien u zelf om diensten vraagt van uw bank
(creditcard of verhoging van het limiet van de creditcard
of rood staan) kan uw bank u verzoeken om gegevens te overleggen.
Heeft u nergens om gevraagd, dan hoeft u niets te overleggen.
Bij het openen van uw rekening heeft u al aan de bancaire voorwaarden voldaan.
Echter indien het nu een slapende rekening betreft waar uw salaris of uitkering niet meer op wordt gestort, maar waar te hooi en te gras wat op gestort wordt en waar niet meer de vaste lasten vanaf gaan, kan uw bank om zekerheid vragen daar ze ook eventuele kredieten hebben uitstaan middels afgegeven creditcards.

Indien u niet meer aan de voorwaarden voldoet kan het uitstaande bedrag in enen opeisbaar worden.
Dat gebeurt ook als u de rekening opheft...........
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
via je loonstrook worden soms door de werkgever ook andere producten verrekend. Zoals bijv een ongevallen verzekering of wat dat ook.
Dan kan de bank meteen zien en zeggen: hey, das bij ons beter, etc...
buiten de al gegeven antwoorden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image