Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Door een automatische incasso ongeoorloofd rood staan, bank storneren? (abn)

Door onvoorziene omstandigheden is gistermorgen er een automatische incasso van mijn rekening gegaan waar niet genoeg geld op stond. Nu sta ik een paar tientjes in het rood. Nu zal de ABN amro dit automatisch weer terug storten, en dan zal ik de betaling anders moeten voldoen. Maar weet iemand hoelang het kan duren voordat ze het storneren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Toen ik een keer in die situatie zat, was het twee dagen later weer ongedaan gemaakt. Overigens had ik in de tussentijd het saldo alweer aangezuiverd, maar de boeking werd alsnog ongedaan gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zover ik weet worden automatische afboekingen niet gestorneerd door de bank. Ook niet als je ongeoorloofd rood staat. En als je een paar dagen later de rekening alweer aangevuld hebt denk ik persoonlijk niet dat de bank iets onderneemt. Misschien dat je een brief met waarschuwing krijgt om er volgende keer beter op te letten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is kan je 1 a 2 dagen rood staan, waarna ABN de boeking ongedaan maakt. In deze periode kan je er geld op storten zodat de overboeking door gaat. Mocht niet lukken zal het bedrijf van de automatisch incasso een brief sturen of jij kan ze natuurlijk ook bellen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing