Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Recht op vakantiedagen met een contract als oproepkracht?

Heb ik recht op vakantiedagen met een 0 uren contract? In mijn arbeidsovereenkomst staat beschreven dat ik alleen recht op loon heb indien en voorzover ik daadwerkelijk arbeid heb verricht.

Betekent dit dat ik geen recht heb op vakantiedagen of staat bovenstaand citaat ergens anders voor. Verder staat er in mijn contract niks beschreven over verlof/vakantiedagen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
767

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, ook bij een nul-urencontract bouw je officieel vakantierecht op. Het komt neer op jaarlijks vier keer de wekelijkse arbeidsduur. Hetzelfde geldt voor vakantiegeld (8 procent van het loon). In de praktijk wordt bij een nul-urencontract het vakantiegeld - anders dan normaal - vaak direct (voor)uitbetaald.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk. Sowieso bij een nul uren contract, maar ook op oproepbasis heb je rechten. http://www.judex.nl/rechtsgebied/werk_&_ontslag/oproepovereenkomst/artikelen/88/oproepkracht-en-vakantie.htm

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding