Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vanaf hoeveel € moet je importkosten betalen in DUITSLAND?

Ik had ergens gelezen dat je in NEDERLAND vanaf €22 importkosten moest betalen. Nou wil ik iets van €25 kopen en wilde ik weten of ik iets van importkosten moest betalen in DUITSLAND.
http://www.dealextreme.com/p/genuine-apple-iphone-3g-replacement-touch-screen-lcd-screen-modules-37189?item=2

Toegevoegd na 1 dag:
Ik bedoel als hij naar Duitsland wordt verzonden vanuit China.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ongeveer hetzelfde als in Nederland ; 19 % BTW, iets van 2,5 procent inklaringkosten en 25 euro douanekosten.

Bezint eer ge iets in China bestelt - al fietsen pakjes van DE in mijn ervaring wel vaak probleemloos door de douane.

Toegevoegd na 40 seconden:
(In Nederland dan ; in Duitsland heb ik daar eerlijk gezegd nog geen ervaring mee).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het product uit Duitsland verzonden wordt dan krijg je niet te maken met de douane. Je koopt dan namelijk binnen de EU. Er is dan dus ook geen sprake van douanekosten.

(Weet je overigens zeker dat het uit Duitsland komt? Ik dacht dat DealExtreme soms ook direct uit Azië verzendt)

Toegevoegd na 1 dag:
Ah zo. Nu wel, de douanetarieven in Europa zijn geharmoniseerd, dat betekent dat ze overal in de EU hetzelfde zijn. De Duitse douane doet dus hetzelfde als de Nederlandse. De gebruikstarieven staan op de website van de douane (zie bron 1). Ik zou eerlijk gezegd geen idee hebben waar een telefoonscherm onder valt. Succes met uitzoeken.

Daarbij moet je ook rekening houden met de BTW. Deze is in Duitsland 19%. Die gaat over de totale waard van het pakket, dus de waarde van de goederen en de verzendkosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing