Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

werken en wajong, hoe verloopt de betaling?

Vanaf 30-4-2012 heb ik een 20 uur contract bij een sw bedrijf, alles is netjes door gegeven bij het uwv.
Nu vraag ik mij af, het sw bedrijf betaald rond de 20e uit dit zou inhouden dat ik de eerste x dus betaald wordt vanaf 30-4 tot?
Nou krijg ik volgens de rekenhulp van het uwv nog een gedeelte aangevult.
Omdat het dus de eerste betaling is van het sw bedrijf zou ik graag.willen.weten.of het uwv dan 1maand rekent of gewoon de 3 weken van het sw bedrijf?
Kan iemand uit leggen hoe dat werkt, doel hier dus op de betalingen van zowel sw als uwv.
Kan het dus zo zijn dat ik de eerste maand minder inkomen heb dan normaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Ik ben ook de laatste dag van de maand, via de wia bij de sw terechtgekomen, toen ik mijn contract heb gekregen, heb ik een kopie daarvan naar het UWV gestuurd, toen mijn loonstrook binnen was, daar ook direct een kopie van opgestuurd, 2 dagen na mijn loon kreeg ik de aanvulling van het UWV, niet met minder geld gezeten dus, ik neem aan dat het met de wajong hetzelfde gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij wajong moet je een wijziging formulier invullen dit heb ik gedaan wat volgens het sw bedrijf voldoende was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het wijzigingsformulier klopt, maar bel even naar het UWV, want ik moest echt ook een kopie van mijn contract en loonstrook opsturen, in verband met verrekenen uitkering.
eerst van harte gefeliciteerd, dat zijn er niet veel meer, die daar aan de slag mogen. je krijgt na een maand werk gewoon je eerste loon (bij mij de 21ste van de maand) het te veel verkregen wajong vorderen ze vanzelf terug. je moet wel het wijzigingsformulier invullen. maar dat spreekt vanzelf
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image