Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik een pakket retour wil sturen; zijn dan de kost voor de ontvanger?

Ik heb een foutdruk ontvangen van een bestelling, nu moet ik de foutdrukken retourneren. Het pakketje is open geweest, zijn de kosten voor mij of de ontvanger?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Retour zenden kost niets, de afzender heeft het al betaald...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon groot opschrijven "Retour afzender" en afgeven op postkantoor.

Kost niets.

Toegevoegd na 36 seconden:
Edit: realiseer me nu ineens dat dit natuurlijk wel mogelijkheden tot "fraude" biedt....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het beste de leveringsvoorwaarden van de afzender erop naslaan. Misschien staat daar iets over retourzendingen in en wie deze betaalt in welke gevallen. Ik heb zoiets soortgelijks aan de hand gehad en heb ook een zending retour gestuurd op kosten van de afzender. Helaas accepteerden ze het pakketje niet waardoor er veel vertraging in de afhandeling is ontstaan. Als ik van te voren de voorwaarden had gelezen dan had ik geweten dat dit zou gebeuren en had mijn maatregelen kunnen nemen. Je zou ook even de afzender kunnen bellen of mailen over de te volgen procedure.

Als de verdere afhandeling niet belangrijk voor je is, dan kun je het natuurlijk wel gewoon terugsturen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Informeer even bij de leverancier. Vaak is er voor dit soort gevallen (waarbij je retourneert vanwege een aantoonbaar foute levering) een antwoordnummer waar je kosteloos naar retour kan sturen.

Over het algemeen staat zo'n antwoordnummer niet op de website van de leverancier, dan zou namelijk iedereen die een besteld truitje bij nader inzien niet zo leuk vindt, het terugsturen op kosten van de leverancier. En voor dat soort gevallen is zo'n antwoordnummer niet bedoeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk hier.

http://www.coins-stamps-rotterdam.nl/index.php?main_page=shippinginfo
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding