Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je voor je partner aow toeslag krijgt, mag je dan als aow er werken om bij te verdienen, en zoja geld er dan geen maximum?

Bijverdienen is leuk maar niet als je deze toeslag kwijt raakt dan niet meer. De partner werkt niet en verdient niet bij.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

2. De inkomsten van uw partner
Uw partner heeft een salaris, of winst uit een eigen bedrijf. Deze inkomsten trekken we gedeeltelijk af van de toeslag. We berekenen dit als volgt:
De eerste € 216,99 van het brutomaandsalaris tellen we niet mee.
Het salaris daarboven trekken we voor twee derde van uw toeslag af.
Verdient uw partner bruto meer dan € 1.294,70 per maand, dan krijgt u geen toeslag meer.
Zie bron

Toegevoegd na 35 minuten:
Het is in het antwoord wel verwerkt plus minus € 200 mag je bij verdienen
http://www.noordelijkgastouderbureau.nl/index.php?pagina_id=65
(Lees meer...)
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry maar mijn partner heeft geen inkomen. Heeft mijn eventuele bijverdienen in de aow invloed op de toeslag voor mijn partner?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de snelle reaktie

Andere antwoorden (1)

Als het gezamenlijk inkomen meer dan € 30.000 bruto per jaar is, dan wordt de partnertoeslag met (maximaal) 10% verlaagd.

Dan heb je het over een verlaging van ongeveer 70 euro bruto per maand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image