Moet een (basis)school voor schoolkamp (2 dagen) een aanvullende WA verzekering af sluiten om risico voor ouders die meehelpen uit te sluiten? (Bril)
Bij hulp bij een zomerkamp (3 dagen) heb ik, hulpouder, helaas bij een potje voetbal, een jongen geraakt met een voetbal waarbij zijn bril kapot is gegaan.
Zowel de WA verzekeraar van de jongen, ALS de school(leiding) wijst aansprakelijkheid en\of vergoeding af. Nu ben ik genoodzaakt dit aan te melden op mijn eigen WA verzekering. (Met vervolgens een eigen risico voor mij van de 1ste 3 jaar van € 100,00 bij een volgende schade)
Volgens mij moet de school zichzelf (eventueel) aanvullend verzekeren, en is zij verplicht om dit adequaat te regelen. Hoe is nl risico van (hulp)ouders gedekt wanneer die helpen tijdens en met sportdagen, bezoekjes aan theater, oranjefeesten, hulp bij over blijven op school en per ongeluk iets kapot maken van één van de kinderen? Moet dat allemaal op de ouders eigen WA verzekering worden geclaimd?
Voor mij is de gehele gang van zaken in ieder geval reden genoeg om mezelf niet meer beschikbaar te stellen voor hulp bij toekomstige activiteiten van de (basis)school!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.