mag ik als ik weer dat iemand die fraude heeft gepleegd die persoon aangeven?
Mijn ex-vrouw heeft een paar jaar geleden fraude gepleegd op mijn naam, door met vervalste bankafschriften/identiteitspapieren enz. leningen op mijn naam aan te vragen.
Ze heeft dit gedaan met haar toenmalige partner.
Ze zijn beide hiervoor (in 2008) veroordeeld, alleen heeft hij haar de afgelopen jaren hiervoor laten opdraaien qua aflossingen. Ter verduidelijking ik ben ervan vrijgesproken.
Nu is zij overleden en in haar administratie vind ik nog een openstaande lening van ruim € 6000, die nog het gevolg is van deze fraude.
Mag ik nu zijn gegevens als mededader aan die kredietverstrekker doorgeven zodat ze het restant op hem kunnen verhalen?
Mijn ex-vrouw wist niet waar hij heen gevlogen was, maar ik ben hem nu op het spoor gekomen.
Ik ben nl. nu bezig met de afwikkelingen van haar nalatenschap, omdat wij samen 2 minderjarige kinderen hebben, en ik hun niet voor haar financiële schulden laat opdraaien.
Wat moet / kan/ mag ik doen.
Ik heb hier de uitspraak van de rechtbank en alles liggen namelijk. Mag ik de kredietverstrekker dan zijn NAW gegevens verstrekken, zodat zij het restant van hun geld op hem kunnen verhalen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.