Hoe ga je in een familiebedrijf het beste om met afspraken die 7 jaar geleden zijn gemaakt terwijl ik er 4 jaar werk, hoe compenseer je dat?
Ik ben de jongste uit een gezin van 5, 1 broer, 1 zus vader, moeder en ik.
Mijn vader is een bedrijf gestart en wij werken allemaal voor dit bedrijf. Broer 7 jaar lang, zus ook 7 jaar lang, ik 4 jaar.
Wij hebben een regel dat we 9 uur per dag werken en 8 uur schrijven. Dit omdat wij ook eigenaren zijn en gewoon langer op kantoor moeten zitten dan de andere werknemers. Wij willen van die 9 uur af en gaan gewoon 8 uur per dag werken.
Nu is het zo dat mijn broer het niet eerlijk vind dat hij 7 jaar lang 9 uur per dag heeft gewerkt en ik 4 jaar lang 9 uur per dag. Hij heeft dus 3 jaar langer 9 uur per dag gewerkt dan ik. Hij staat er op dat we het op één of andere manier toch gaan compenseren door middel van (i) aankomende 3 jaar gewoon 9 uur per dag werken (ii) 8000 EUR ter vergoeding, dit is de berekening wat het kost (iii) of op één of andere manier dan ook.
Is het eerlijk om dit te vragen? Ik denk namelijk van niet!! de afspraak is 7 jaar geleden gemaakt en ik vind het niet reëel om het op deze manier op te lossen. We veranderen nu gewoon van bedrijfsstructuur en dat werkt niet met terug werkende kracht in mijn nadeel. Lijkt mij..
Ik hoor graag hoe anderen hier over denken, en wat normaal is in zo’n situatie.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.