Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom maken de huismerken bijvoorbeeld euroshopper geen mooie voorkanten.....?

zodat het vaker word verkocht.
Want als je moest kiezen tussen bijvoorbeeld Appelsientje en euroshopper dan kiest die je toch Appelsientje omdat het ook een mooiere voorkant heeft.
Want het kost toch niks om een mooie voorkant te maken.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (11)

vanwege de kosten, dat is de kracht van goedkope merken, alleen het product zelf telt en niet zo zeer de verpakking
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
jawel, elke extra kleur is extra geld, inkt kost op grote basis heel veel geld, het gaat om tonnen als je iets weglaat...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bij een oplage van b.v 1miljoen pakken rijst met een kleur ipv 20 kleuren
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En een ontwerper werkt ook niet gratis. Zeker de betere laten zich goed betalen.
Ik kies toch echt de euroshopper, die hebben een goedkope uitstraling omdat ze ook goedkoop zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik bedoel te zeggen dat het een bewuste keuze is die goedkope uitstraling
Die goedkope uitstraling wordt echt bewust gekozen. Als het er goedkoop uitziet, gaan mensen er ook vanuit dat het goedkoop is, ook als dat in werkelijkheid wel meevalt....
Wordt niet alleen gebruikt voor verpakkingen, ook voor reclame(folders) en zelfs winkelinrichting.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit om de heel simpele reden dat aquisitie voor een deel de prijs van een product bepaald. En aangezien de huismerken onder de prijs van de andere concurrerende huismerken willen zitten. Wordt overal op bespaard...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De verpakking is, soms vreemd genoeg, vaak duurder dan de inhoud. In het geval van een mooie verpakking geldt dit nog eens dubbelop, en dit heeft te maken met hoeveel kleuren gebruikt worden.
Naast zwart, gebruiken de goedkope merken vaak maar 1 of 2 extra kleuren om de verpakking mee op te leuken. in het geval van Appelsientje gebruiken die zwart en 4 kleuren. Het aantal drukprocessen is bij de goedkope merken maar de helft, en dat scheelt!
Dus een mooiere verpakking verkoopt wellicht makkelijker, maar die is ook wel stukken duurder. Dus dan is er geen grond meer om het Euroshopper merk te verkopen simpelweg omdat dan het verschil te klein wordt en men dan liever weer het Appelsientje merk wil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het er dan niet meer goedkoop genoeg uitziet, en dan koop je het niet meer of vind het niet snel genoeg in de schappen terug. Voor mij moet een goedkoop merk er echt zo goedkoop mogelijk uitzien, liefst een witte verpakking met alleen maar letters erop wat er in zit. Geen gedoe met foto's en mooie tekeningetjes enzo, want dan onderscheiden ze zich niet meer voldoende van de duurdere merken.

Ik ben een echte 'euroshopper' en kies dus juist bewust NIET voor de meest gelikte , mooiste verpakking. In mijn koelkast moet ik gewoon goedkope dingen waar precies op staat wat er in zit. Ik denk dan ook dat die 'goedkope' verpakking heel bewust is gekozen. Als ik iets moois wil, hang ik wel een schilderij aan de muur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kies ook voor het goedkope huismerk.
Zie best wel dat bv Appelsientje er veel mooier uitziet maar daar kijk ik doorheen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De bescheidenheid en eenvoud van de verpakking zorgt ervoor dat de uitstraling over het product precies is zoals hij moet zijn: zonder fratsen en oa daarom goedkoop
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is zelfs zo dat je je vaak ook nog laat neppen als je de dure merken koopt. Het is n.l. zo dat het pak er misschien wel wat mooier uit ziet, maar het product wordt door exact dezelfde fabriek vervaardigd volgens hetzelfde recept. Ga dus niet voor de verpakking, maar voor de smaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
om het goedkoper te laten lijken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind die euroshopper voorkanten wel mooi, donkergroen, donkerrood en een lijntje geel. Mooi en klassiek en herkenbaar all the way.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image