Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je het bankpasje van iemand anders laten blokkeren?

zo ja, wat zijn de voorwaarden hieraan verbonden?

13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja iemand anders kan jouw pas laten blokkeren, maar geen nieuwe pincode aanvragen. Maar natuurlijk wordt er wel doorgevraagd wat voor reden de pashouder dit niet doet, voordat de bank deze pas zou blokkeren. Stel voor je oma heel overstuur is omdat haar pas is gestolen en ze kan niet meer uit haar woorden komen, dan mag jij dit doorgeven aan de bank.
Aangezien het mijn werk is oa weet ik dit ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het gaat niet om jou bankpasje dus dan kan je het niet laten blokkeren. Je kan alleen je bankpasjes van je zelf blokkeren.
ronron1212
13 jaar geleden
Ik geef hier even een nieuw antwoord omdat ik het idee kreeg (na het lezen ervan) dat het tegen de richtlijnen was.

Hier dus een nieuw antwoord.

Mij is het ooit gelukt het bankpasje van mijn man te blokkeren hoewel het geen gezamenlijke rekening was omdat hij door iemand in gebruik was die hem niet wilde teruggeven. Het bleek gelukt, later hoorden wij dat hij tijdens een poging te pinnen was ingeslikt.

Fijn dat ons probleem was opgelost maar veilig vond ik het niet. Het kon telefonisch en ik hoefde me als zijn vrouw niet te legitimeren. Het is als buitenstaander die uit pesterij een geintje wil uithalen natuurlijk van belang dat hij het rekeningnummer kan geven, eventueel het bankpasnummer kan geven en de precieze naam waarop die rekening staat vermeld. Voor iemand die deze in formatie weet is het dus makkelijk iemand te pesten. In feite zou dit telefonisch niet mogen naar mijn mening maar slechts bij een bankloket na het kunnen laten tonen van een identiteitsbewijs om na te gaan of diegene die het aanvraagt hiervoor gemachtigd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing