Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan precies de functie zijn geweest van het bedrijf dat ik hieronder afbeeld?

Een cocosfabriek? Ik snap dat ze daar geen kokosnoten produceren, maar wat deden ze daar dan wel (het pand staat al leeg zo lang ik me kan herinneren).

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
897

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit is de oude fabriek voor Cocos-verwerking van de firma van der Schoot in Harlingen.

Zij produceerden Kokosmatten.

http://briannotenbomer.blogspot.com/2008/02/terug-in-de-tijd-de-oude-cocosfabriek.html

http://www.kustvaartforum.com/viewtopic.php?t=1448&sid=e58fed810744af91c164a3418f99c67c
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klopt, dat wilde ik net zeggen, dus +1 :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedankt, dat hij in Harlingen stond wist ik overigens (ik heb die foto zelf genomen) en de naam komt me bij nader inzien ook bekend voor (staat op de andere kant van het gebouw). Ik zal eens zoeken of ik erachter kom wat de produkten precies waren.

Andere antwoorden (3)

Misschien dat ze daar cocostapijt maakten? Dat had je vroeger heel veel en kon je zo lekker je knieën aan schaven als je daarop viel :-/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
He, ik wou net zeggen dat ze daar cocosnoten maken...

Maar het is een Nederlands fabriekje, ds in doe hoek moet je het zoeken. Ook klapermelk en kokosrasp komen er niet vandaan.

In cocosfabriekjes werd voornamelijk gewerkt met het afvalprodukt van de cocosprodcie ; de schilletjes. Daar kun je namelijk - door de vezels er af te weken - hele leuke vloerkleden, tapijten, lopers en deurmatten van maken, die alweer een tijdje uit de mode zijn, maar erg slijtvast.

Toegevoegd na 26 seconden:
Sjips, Cindies typwerk is weer sneller dan het mijne.....

Toegevoegd na 1 minuut:
En ik moet echt effe ernstig mijn toetsenbord gaan nakijken nu ; ik geloof dat ik vandaag vijf letters heb verslten ofzo....

Toegevoegd na 5 minuten:
(ipv reactie @ Cindy ; het zijn ook geen tikfoutjes, de letters doen het gewoon niet meer. Zo maar effe een shaggie uit mijn toetsenbord kloppen, dan doet-ie het hoop ik weer.....ik zit er gewoon al veel te lang achter vandaag, ook hier, dus dat wordt duidelijk meteen afgestraft ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien werd er het vruchtvlees uitgehaald?
er wordt heerlijk cocosbrood van gemaakt, mmm.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zie dat ik te laat ben, helaas. Maar je hebt wel je antwoord gekregen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding