Ik heb een aantal maanden geleden €10,- geleend aan een vriend, maar heeft nog altijd niet terug betaald. Wat moet ik doen!?
Heb geld geleend (€10,-) een aantal maanden geleden. Vraag al weken voor terugbetaling, maar krijg als tegen argument of een lach of een antwoord dat luidt als volgt: "Je krijgt het als ik mijn loon binnen heb" Heb hiervan niets op papier staan, wat niet echt slim is, maar dat verwacht je niet van een vriend. Wat kan ik nu doen?!
13.9K
13.9K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat maar om tien euro. Laat het gewoon zitten als het een vriend is maakt het toch niet meer uit?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je weet wanneer zijn loon gestort is ga je naar hem toe en vraag je om een smoesje zijn mobiel (of iets anders van waarde) even te leen. Dan steek je die in je zak en zeg je dat hij hem pas terug krijgt als jij je 10 euro terug krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal vast niet om die 10 euro gaan, gaat om het principe. Maar als het echt een vriend is moeten jullie daar wel uit kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oja en als het echt een vriend is krijgt hij natuurlijk een leeg verjaardagskadootje ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij lijkt mij geen echte vriend!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dit ook geen echte vriend,Leen hem niks meer,en vraag ook niet meer om die tien euro.Kijken wat er gebeurt,Sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is nou 10 euro..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou ik dat aan jou geven? Als iemand 10 euro leent, en geeft het niet terug dan is het duidelijk wat voor vriend het is, en ik zou in iedere geval er niet van wakker liggen, ;) Dus wat is nou 10 euro..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat inderdaad om het principe ; geld lenen kan vrienden kosten, of het nu een euro is of een ton.
Je mag blij zijn dat de schade te overzien is. Maar ik zou betrouwbaardere vrienden zoeken. Die zich in elk geval schamen als ze niet kunnen / willen terugbetalen in plaats van het weglachen.
Het geld kun je denk ik op je buik schrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige dames hebben blijkbaar genoeg geld om zo onverschillig over € 10,- te doen. Raar, hoor. Maar al heeft de belofte tot terugbetaling betrekking op "maar" € 1,-. Dan nog. Je moet terugbetalen en ik zou alles uit de kast halen om dat geld terug te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat iemand gewoon zijn afspraken na moet komen!
Wanneer dit om welke reden dan ook niet kan, dan moet "die vriend" zo veel fatsoen hebben om dit zelf aan te kaarten en te bespreken dit is nl. bij "echte vrienden" mogelijk!
Uiteindelijk had "die vriend" ook wel de moed om er om te vragen toch?
Om dit dan met een lach en een smoes af te doen zegt mij genoeg over de mentaliteit van "die vriend"
Het is te gek voor woorden dat je daar steeds om moet vragen, één keer is oké (vergeten is nl. menselijk) maar daarna zou voor mij de kous af zijn!
Door schade en schande wordt je wijs.
Vraagt die "vriend" zich ook wel eens af of de geldschieter zelf het geld hard nodig heeft? (kwestie van empathie). Mijn advies is: na zo veel maanden ,jammer van het geld maar kap er mee er zijn vast en zeker nog wel "echte vrienden" te vinden
Wanneer dit om welke reden dan ook niet kan, dan moet "die vriend" zo veel fatsoen hebben om dit zelf aan te kaarten en te bespreken dit is nl. bij "echte vrienden" mogelijk!
Om dit dan met een lach en een smoes af te doen zegt mij genoeg over de mentaliteit van "die vriend"
Het is te gek voor woorden dat je daar steeds om moet vragen, één keer is oké (vergeten is nl. menselijk) maar daarna zou voor mij de kous af zijn!
Vraagt die "vriend" zich ook wel eens af of de geldschieter zelf het geld hard nodig heeft? (kwestie van empathie). Mijn advies is: na zo veel maanden ,jammer van het geld maar kap er mee er zijn vast en zeker nog wel "echte vrienden" te vinden
anneliez
13 jaar geleden
Ik ben bang dat je dat geld kwijt bent.
Je kunt blijven aandringen iedere keer als je hem ziet, het zal de vriendschap niet beter maken, maar niets zeggen ook niet, want het blijft dan wringen.
Je kunt zeggen dat het maar 10 euro is, maar het gaat niet om de hoogte van het bedrag, maar om het feit dat je je lening hoort terug te betalen.
Misschien moet je die 10 euro als lesgeld afschrijven. De les is: alleen maar geld uitlenen wat je niet zou missen als je het niet terugkrijgt
Je kunt blijven aandringen iedere keer als je hem ziet, het zal de vriendschap niet beter maken, maar niets zeggen ook niet, want het blijft dan wringen.
Je kunt zeggen dat het maar 10 euro is, maar het gaat niet om de hoogte van het bedrag, maar om het feit dat je je lening hoort terug te betalen.
Misschien moet je die 10 euro als lesgeld afschrijven. De les is: alleen maar geld uitlenen wat je niet zou missen als je het niet terugkrijgt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vergeet dat tientje. als hij het niet terug geeft kan je er weinig aan doen. Leen hem niet nog is iets. je weet dat het bij je 'vriend' geen lenen is maar geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat iemand zijn afspraken na moet komen!
Vraagt die "vriend" zich ook wel eens af of jij, de geldschieter, zelf het geld hard nodig hebt? (kwestie van empathie).
Mijn advies is: na zo veel maanden, jammer van het geld maar kap er mee er zijn vast en zeker nog wel "echte vrienden" te vinden. 2 minuten geleden
Vraagt die "vriend" zich ook wel eens af of jij, de geldschieter, zelf het geld hard nodig hebt? (kwestie van empathie).
Mijn advies is: na zo veel maanden, jammer van het geld maar kap er mee er zijn vast en zeker nog wel "echte vrienden" te vinden. 2 minuten geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie zo eerlijk is geeft je 5 cent terug ook is het 1 cent een vriend moet zijn schulden geven.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.