Ik heb een aantal maanden geleden €10,- geleend aan een vriend, maar heeft nog altijd niet terug betaald. Wat moet ik doen!?
Heb geld geleend (€10,-) een aantal maanden geleden. Vraag al weken voor terugbetaling, maar krijg als tegen argument of een lach of een antwoord dat luidt als volgt: "Je krijgt het als ik mijn loon binnen heb" Heb hiervan niets op papier staan, wat niet echt slim is, maar dat verwacht je niet van een vriend. Wat kan ik nu doen?!
Wanneer dit om welke reden dan ook niet kan, dan moet "die vriend" zo veel fatsoen hebben om dit zelf aan te kaarten en te bespreken dit is nl. bij "echte vrienden" mogelijk!
Uiteindelijk had "die vriend" ook wel de moed om er om te vragen toch?
Om dit dan met een lach en een smoes af te doen zegt mij genoeg over de mentaliteit van "die vriend"
Het is te gek voor woorden dat je daar steeds om moet vragen, één keer is oké (vergeten is nl. menselijk) maar daarna zou voor mij de kous af zijn!
Door schade en schande wordt je wijs.
Vraagt die "vriend" zich ook wel eens af of de geldschieter zelf het geld hard nodig heeft? (kwestie van empathie). Mijn advies is: na zo veel maanden ,jammer van het geld maar kap er mee er zijn vast en zeker nog wel "echte vrienden" te vinden
Je kunt blijven aandringen iedere keer als je hem ziet, het zal de vriendschap niet beter maken, maar niets zeggen ook niet, want het blijft dan wringen.
Je kunt zeggen dat het maar 10 euro is, maar het gaat niet om de hoogte van het bedrag, maar om het feit dat je je lening hoort terug te betalen.
Misschien moet je die 10 euro als lesgeld afschrijven. De les is: alleen maar geld uitlenen wat je niet zou missen als je het niet terugkrijgt
Wanneer dit om welke reden dan ook niet kan, dan moet "die vriend" zo veel fatsoen hebben om dit zelf aan te kaarten en te bespreken dit is nl. bij "echte vrienden" mogelijk!
Uiteindelijk had "die vriend" ook wel de moed om er om te vragen toch?
Om dit dan met een lach en een smoes af te doen zegt mij genoeg over de mentaliteit van "die vriend"
Het is te gek voor woorden dat je daar steeds om moet vragen, één keer is oké (vergeten is nl. menselijk) maar daarna zou voor mij de kous af zijn!
Door schade en schande wordt je wijs.
Vraagt die "vriend" zich ook wel eens af of jij, de geldschieter, zelf het geld hard nodig hebt? (kwestie van empathie).
Mijn advies is: na zo veel maanden, jammer van het geld maar kap er mee er zijn vast en zeker nog wel "echte vrienden" te vinden. 2 minuten geleden
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.