Worden schulden overgenomen als je iemand met financiele problemen in huis neemt?
Mijn broer heeft schulden en is het huis uitgezet. Het is heel erg voor hem en hoe hij aan de schulden is gekomen doet er even niet toe. Hij is op papier dakloos maar hij wilt zich nu bij mijn ouders laten inschrijven om een postadres te krijgen. Alleen nu zijn wij bang dat als hij zich bij mijn ouders laten inschrijven zij de schulden van hem overnemen en zij de deurwaarders en ellende over hun heen krijgen.
Om dit te voorkomen is hij van plan om mijn ouders bij de notaris een verklaring of iets te laten tekenen dat zij zijn schulden niet over kunnen nemen en terwijl hij bij hun ingeschreven is.
Maar niemand van ons heeft er echt verstand van en ik ben bang dat er allemaal 'kleine lettertjes' zijn die voor veel problemen gaan zorgen. Ik zou het heel erg vinden als mijn ouders hier de dupe van worden.
Schuldsanering en allerlei instanties is hij mee bezig, maar heel soepel loopt het allemaal niet. Weet iemand of het verstandig is om hem bij mijn ouders in te laten schrijven?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.