Ik ben 26 en heb een bijstandsuitkering. Nu vertelt de medewerker van de gemeente dat vrijwilligerswerk compleet van de uitkering gaat. Klopt dit?
Ik heb gekeken op http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud?pid=555 en daar staat dat er 95 euro vrijgesteld is. Alleen vertelde deze medewerker dat dit pas geld vanaf 27 jaar.
En dat dus op mijn 26e alle inkomsten van vrijwilligerswerk van de uitkering afgaan...
Mijn insziens klopt dit niet en zou ik die 95 euro vrijstelling alsnog moeten hebben.
Kan iemand hier antwoord op geven?
Gewoon lekker gaan werken dan heb je al dit gezeur niet. en draag je mee aan de maatschappij en hoef je niet te profiteren van de mensen die ouder zijn en wel werken.
Je kunt het blijkbaar wel, je bent niet ziek of gebrekkig en nog hartstikke jong.
Ik ben op zoek naar werk, solliciteer me suf. Ik volg een deeltijd-studie om uiteindelijk in mijn vakgebied te kunnen gaan werken. Alleen is er op dit moment niets! (zelfs niet als productiemedewerker) waar ik word aangenomen...
En waarom vrijwilligerswerk? Omdat ik het niet zoek om constant thuis te zitten en dus juist iets doe voor de maatschappij... Alleen vroeg ik me af of ik die 95 euro vrijstelling wel of niet zou moeten krijgen... Wat ik daarboven verdien met vrijwilligerswerk sta ik met 'plezier' af.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.