Kan werkgever verzoek om definitief minder werken weigeren als dit al 2 jaar wel akkoord is d.m.v. ouderschapsverlof?
Ik heb een vast contract voor 24 uur per week, maar werk al bijna 2 jaar lang 1 dag per 2 wkn minder, omdat de oppas voor mijn dochtertje van 2 door chronische ziekte niet meer op kon passen.
Per 1 april 2012 loopt dit ouderschapsverlof af, maar ik heb in januari al aangegeven dat ik die dag definitief wil laten vervallen, omdat de oppas definitief niet meer op kan passen. Plus dat wij graag een 2e kindje erbij willen en ik dan al helemaal niet meer die dag erbij wil hebben.
Ik ben er deze week maar weer achteraan gegaan omdat ik nog niets gehoord had op mijn verzoek.
Nu werd mij verteld dat ik dit weer met een ander persoon, die nog een stapje hoger staat moest regelen.
Daar ben ik dus nu mee bezig, maar er wordt direct al gezegd dat het mogelijk is dat mijn verzoek niet gehonoreerd wordt...
En meteen de vraag wat er dan gaat gebeuren?
Ik schrok hier nogal van en heb dat ook gezegd en dat ik nog geen antwoord kan geven op wat er dan gaat gebeuren.
Als reden gaf deze aan dat ik door het parttime werken al zoveel info mis en bij dus definitief die ene dag per 2 wkn al helemaal.
Nu weet ik dat een werkgever niet zomaar een dergelijk verzoek ma weigeren, er moeten zwaar wegende bedrijfsbelangen bij spelen. Zoals problemen met het rooster en geen personeel om dit op te vangen. Wellicht gaat men het ook nog over die boeg gooien, maar als het al 2 jaar wèl kan en nu opeens niet meer, dan is dat van mijn kant toch ook wel een argument om te gebruiken?
Alvast bedankt!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.