Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De alimentatiegerechtigde is hertrouwd moet ik kinderalimentatie blijven betalen??

ze verdienen allebei en mijn zoon woont bij haar en komt om het weekeend moet ik kinderalimentatie blijven betalen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk; je zoon blijft toch jouw zoon?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Want het is jouw kind niet meer?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ja dat moet je het zijn jou kinderen dus jou verantwoording.
(Lees meer...)
ronron1212
12 jaar geleden
Ja, het gaat immers om kinderalimentatie, en niet om partneralimentatie. Als je ook nog partneralimentatie betaalt, dan heeft het trouwen wel gevolgen en hoef je dat niet meer te betalen.
Onder zeer uitzonderlijke omstandigheden zou je kunnen aanvoeren dat je het zelf niet meer kan betalen en dat je zoon nu al profiteert van twee inkomens, maar wettelijk gezien vervalt alleen de partneralimentatieplicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Totdat t kind 18 jaar is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Ja tot zijn 21 ste en vanaf zijn 18 betaal je aan je kind
Doordat je partner is hertrouwd heeft de nieuwe partner onderhoudsplicht gekregen. Zijn inkomen wordt voor een deel opgeteld bij het inkomen van de moeder.
Het kan dus zijn dat je een lager bedrag kunt gaan betalen.
Maar hiervoor zul je de alimentatie opnieuw moeten laten vaststellen. Dit kun je door een advocaat laten doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding