Wat kan ik doen na 2 jaar ziekte?
Ik krijg nu bijna 2 jaar een ziektewet-uitkering. Ik heb een versleten tussenwervelschijf en volgens de arts last van mij si-gewricht? Weet niet precies wat dat is. Ik ben al maanden onder behandeling bij de pijnpoli en heb allerlei prikken gekregen en niks werkt echt goed. Ook meerdere en verschillende fysiotherapeuten hebben geen verbetering gegeven. Ik werk 12 uur per week omdat ik onder de mensen wil blijven en niet de hele dag thuis wil zitten, maar erg makkelijk is het niet. Gelukkig is mijn baas wel erg betrokken en mag ik vaak op tijd even rusten. Over 2 jaar stopt de ziektewet-uitkering en volgens de arbeidsdeskundige kan ik daarna gewoon weer werken. Maar hoe kan hij dat nou weer weten? Hij voelt mijn pijn en beperkingen niet. Ik denk dat ik nooit meer fulltime zal kunnen werken.. Wat moet ik doen? Volgens de uwv kan ik een wia-uitkering aanvragen of een bijstands uitkering maar is dat allemaal maar tijdelijk en heb ik daar geen recht op als ik een huishouden deel met iemand met een inkomen (mijn moeder). Ik weet het even niet meer :(
Toegevoegd na 8 minuten:
Ik ben ziek uit dienst gegaan, dus het uwv betaald mijn uitkering. Ik heb sinds december voor 9 uur betaald werk en werk er nog 3uurtjes als vrijwilliger. Ik krijg dus nu een uitkering van uwv + een paar uur van mij werkgever. (Is allemaal bekend bij uwv/legaal zeg maar :p)
De eerste 2 jaar ziek moet je baas betalen.
Daarba krijg he ziektegekd (wia) van het uwv.
Die bepalen of dat tijdelijk is of voor altijd en hoeveel je afgekeurd bent.
Als je 12 uur blijft werken hoor je daar loon voor te krijgen.
Wia is niet afhankelijk van of je bij ienand woont.
Keurt het uwv je beter dan zou je bijstand krijgen maar dat is wel afhankelijk vannof je met iemand woont. First things first: wie betaald nu je ziekte geld?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.