Wat betreft een woonplek en je vaste lasten (rijvoertuigenbelasting, huur ed.) als je op een schip werkt?
Hallo GV'ers,
Even wat over mezelf:
Ik ben een jongen van zestien jaar die nu in het examenjaar zit van de HAVO (Vijfde jaar). Ik heb een bètaprofiel, omdat ik die richting op wil.
Na afgestudeerd te zijn aan de HAVO wil ik mijn Bachelor Diploma Maritiem Officier behalen aan de Hogeschool van Rotterdam. http://www.hogeschoolrotterdam.nl/opleidingen/maritiem-officier/voltijd?utm_nooverride=1&gclid=CJnu6fTClq4CFUGIDgodXT4CJQ
In het derde jaar kies ik voor de Minor scheepswerktuigkundige.
Nadat ik mijn diploma heb behaald, wil ik verder gaan met een Master of kies ik ervoor om te gaan werken.
Als ik ervoor kies om te gaan werken, wil ik het liefst op een cruiseship (Atlantische reizen) werken. Ik heb het internet al afgespeurd naar functieomschrijvingen en dergelijke. Vaak is het zo dat je 3 maanden werkt en dan een maand vrij hebt.
Lijkt me allemaal hartstikke leuk, maar hoe zit het met de vaste lasten en een woonplek? Lijkt me een beetje jammer als ik voor 3 maanden GWL en UPC moet betalen terwijl ik niet eens thuis ben. En stel ik koop een auto en motor. Moet ik hiervoor dan belasting/verzekering in de drie maanden dat ik weg ben?
En het is me overigens nog niet duidelijk of ik de vrije maand krijg doorbetaald. Hoe zit dat?
Ik heb zelf al rondgespeurt naar ervaringen en antwoorden, maar ik heb helaas nog niks kunnen vinden.
Graag goed onderbouwde antwoorden, daar heb ik het meest aan.
Alvast bedankt!
mvg,
Elija Pesulima
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.