Zijn ouders finacieel verplicht tot 21e jaar van een kind?
De toelichting van je vraag was: "Onze dochter van 18 is weer gestopt met haar SJd opleiding en doet op dit moment helemaal niets (is dus ook niet in het bezit van een diploma), geen werk of wat dan ook, ze maakt ook geen aanstalten om werk te gaan zoeken.
Nu is haar redenering (na diverse malen/maanden door ons als ouders gezegd te hebben om een baan te gaan zoeken) waarom moet ik gaan werken, jullie zijn finacieel verantwoordelijk voor mij tot mijn 21e.
Tevens gaf zij aan dat zij recht zou hebben op een bijstandsuitkering?, wij dachten dat de wet zo veranderd was dat je geen recht op een uitkering had tot je 23e zonder minimaal een MBO diploma?
Ik heb even gezocht op het internet en kwam inderdaad tegen dat dit waar is, ouders die finacieel verantwoordelijk zijn voor een kind tot de 21e, maar het moet toch niet zo zijn, dat als een kind van 18 niet wil gaan werken en dus niet voor haar eigen inkomen wil gaan zorgen, wij haar rekeningen e.d. moeten gaan betalen?
Denk aan ziekenfonds, bestellingen bij H&M e.d. deze rekeningen kan zij dus niet betalen, maar er wordt wel geld uitgegeven die ze niet heeft.
Zo krom zit de nederlandse wet toch niet in elkaar?
Nu zal er ook wel gedacht worden wat zijn dit voor ouders?, maar ik kan ook al zeggen dat wij al jaren dit soort problemen hebben met onze dochter, en al jaren hier zorgen (en hulp bij gehad) om hebben.
Hopelijk is er iemand die ons verder kan helpen.
Groeten,
Richard"
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.