Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik werk 3 uur per dag in de schoonmaakbranche , mag ik tussendoor "pauzeren"om een kopje koffie te drinken?

ik werk in vaste dienst , 12 uur per week , al 5 jaar .

Toegevoegd na 17 minuten:
ik werk bij een bedrijf die mij en mijn collega inhuurt via onze werkgever ( schoonmaakbv) , wij doen ons werk naar behoren want er zijn geen klachten maar nu mogen wij opeens geen bakkie tussendoor meer nemen van bedrijf terwijl er voorheen nooit over gevallen werd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat zou in je arbeidscontract moeten staan.
En er is ook een cao voor de schoonmaakbranche.

Toegevoegd na 2 minuten:
Na mijn mening heb je recht op 10 minuten maar kijk eerst in je cao en arbeidscontract.

Toegevoegd na 4 minuten:
En als dit niet zo mocht zijn hoop ik dat jou werkgever dit uit sociaal oogpunt oogluikend toe zal staan.

Toegevoegd na 20 minuten:
Dus helaas geen sociale baas.
Leg jullie probleem eens voor bij www.gratisadviseurs.nl
Je hoef je alleen maar te regristeren.
Is gratis en er staan meerdere werkgerelateerde problemen/vragen inclusief antwoorden op.
Succes ermee.
Misschien hoor ik het nog wel van jullie of dit resultaat heeft gehad.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Werkt een werknemer langer dan vijfeneenhalf uur, dan heeft hij of zij recht op minimaal 30 minuten pauze. Die mag worden gesplitst in twee keer een kwartier. Werkt de werknemer langer dan tien uur, dan is de pauze minstens 45 minuten. Deze mag worden gesplitst in meer pauzes van minimaal een kwartier. In een collectieve regeling (bijvoorbeeld cao) kunnen afspraken worden gemaakt over minder pauzes. Maar als de werknemer langer dan vijfeneenhalf uur werkt, heeft hij of zij in ieder geval recht op vijftien minuten pauze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding