Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is jou pas weleens "Ge-skimd"?

Ben jij ook ten prooi gevallen aan Skimmers?Mijn zus overkwam dit afgelopen vrijdag.Het gebeurde bij een Pin-Automaat bij de Benzinepomp.Deze Automaten en de Automaten bij Stations zijn volgens mij een makkelijk doelwit voor de Skimmers,dus pas op!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, mijn pas is pas geleden geskimmed. Omdat ik altijd mijn pincode afscherm (althans ik let hier op) denk ik dat ze ook de toetsaanslag hebben kunnen achterhalen of ik heb echt net pech gehad het onvoldoende afgeschermd te hebben.

Let er altijd op of de gleufmond er verdacht uitziet en wees allert als de pas er moeilijk in- en uit gaat. Maar dan nog is dit niet altijd duidelijk. Ik kan me in ieder geval niet herinneren waar mijn pas geskimd is.

De skimmers worden ook steeds beter en op Opgelicht (televisie) was te zien hoe skimmers op klaarlichte dag in de rij in een winkel het skimapparaat over de Pinkast zetten (dat zijn die blokkendoosjes). Dat duurde nog geen 10 seconden en tijdens het plaatsen werd de cassierre even afgeleid doordat er een doos, tas of ander lang voorwerp op de band werd geplaatst.

Ik heb wel de indruk dat bij NS stations en benzinestations het het vaakst voorkomt. Je zou kunnen overwegen om online een treinkaartje te kopen, of om te chippen.

Daarnaast zou je kunnen nagaan of je bank een SMS-je kan sturen als er een groot bedrag wordt afgeschreven. Dat doet mijn bank wel en ik kon binnen 50 min. na het pinnen met mijn (kennelijk) geskimde pas meteen blokkeren. Ze kunnen bij je eigen bank tot 1000 euro per dag afhalen, dus snel handelen is wel geboden.

Toegevoegd na 5 minuten:
(zie ook de video's)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kijk altijd of de automaat gemanipuleerd is, maar vaak lijken de skimmer- blokkeerders eerder op manipulatie dan een goed aangebrachte skimmer. (volgens mij word ik nog wel een keer bij het testen op mogelijke skimming aangehouden, omdat ik dan de halve automaat in mijn handen heb.... ).

Andere antwoorden (5)

Nee,

Ik heb alles contant dus ze moeten hard kunnen rennen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee ik pin nooit,alleen als ik een nieuwe pas krijg dan moet ik hem een keer aktiveren,en dat doe ik bij ons op het werk.voor de rest betaal ik cash.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan ben ik toch echt heel benieuwd hoe jij aan al dat cash-geld komt zonder te pinnen? Krijg jij je loon ouderwets uitbetaald in loonzakjes ofzo?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon om de zoveel tijd naar de bank en wat op nemen,dat kan bij ons nog zonder te hoeven pinnen.
Nee, maar ik controleer wel altijd of het vakje waar de kaartgleuf zit, goed vast zit en je het niet kunt draaien, ook kijk ik of er een miniscuul gaatje zit in de zijkanten(cameraatje) en of alle randen glad zijn (zodat er niets opgezet is). Verder houd ik mijn hand boven de toetsen en dek hem verder goed af, zodat niemand mee kan kijken. Ook pin ik niet als er mensen of een iemand in de buurt blijft "rondhangen". Dan ga ik gewoon naar de volgende automaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik nog nooit en betaal altijd met pin of creditcard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee gelukkig nog nooit.
Overigens krijg je in geval van schade (dus als er geld is opgenomen met je geskimde pas) dit volledig terug van de bank. Althans bij mijn bank.. (abn amro)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding