Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je tegen het huwelijk van je eigen ouder ingaan als dit financiële gevolgen heeft?

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
999
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je iets meer informatie geven? Onder bepaalde voorwaarden kan een huwelijk verboden worden, maar dat zijn wel zeer extreme gevallen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, dit kan niet tenzij je ouder wilsonbekwaam is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
precies!
en dat is maar goed ook.
ik denk dat jij het ook niet prettig zou vinden als éen van je ouders een huwelijk van jou zou proberen tegen te houden.
we leven in een vrij land en als je volwassen bent en een gezond verstand hebt, mag je je eigen keuzes maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
If anyone is against this marriagr, speak now or hold your silence for ever.
Zou idd goeie bak zijn... 'ik vind t niet goed!'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel lef hebben! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de moeder van mijn zwager is voor de tweede keer getrouwd (ze had al een relatie met hem toen zijn vader nog op zijn sterfbed lag, dus dat was een zure appel!).
mijn zwager was hier dus ook allerminst blij mee .
temeer omdat haar tweede man nu heerlijk zit te profiteren van het geld en bezit van zijn vader (en moeder).
toch kan hij hier helemaal niks tegen doen.
op zich is moeder wel verplicht om het deel dat van de kinderen is, over te houden.
maarja........op=op ,hé?! ik wil hier maar mee zeggen dat ik heus wel snap dat dit soort dingen moeilijk kunnen zijn
Het is het besluit van je ouder en daar heb je weinig mee te maken. Je ouder kan zelf minst niet handelingsonbekwaam heel goed zelf beslissen hoe hij of zij zijn leven wil indelen en hoe hij of zij met het geld en relaties om wenst te gaan. Dus nee daar kan je verder niets aan doen.
(Lees meer...)
ronron1212
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding