kunnen er prijsafspraken gemaakt worden tussen winkels ivm verkoopprijs van een bepaald product?
Het is me deze week twee maal opgevallen. Eénmaal bij diepgevroren zalm. Die kostte vroeger in Delhaize (huismerk) 1,77 €, Aldi 2,59€, Lidl 2,79 € etc..
Nu ben ik in Delhaize en plots kost de zalm er 3,29€, dus bijna het dubbele van voordien. dus ik naar aldi... dezelfde prijs. exact! en dan naar Lidl, waar ik ook weer exact dezelfde prijs aangeduid zag.
Eénmaal ook bij handdoeken die ik voor mn werk moest kopen : grijze klassieke handdoeken. Ik had deze enkele maanden terug gekocht bij Wibra voor 3,49€.
Nu fiets ik naar Zeeman... 3.99 €. Okee, denk ik, misschien is het wat duurder geworden, ik kijk toch even verder. Bij Blokker...dezelfde prijs. Dan maar terug naar Wibra en hier washet ook ineens 3,99€. Enkel Hema was ietsjes duurder.
Kan het hier te makenhebben met prijsafspraken of is er een ander mechanisme aan het werk? Of is het puur toeval dat prijzen van een product plots zo gelijklopend zijn?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.