Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Als aanvulling op de andere antwoordgever, bij betalingskenmerk zet je (indien het niet een acceptgirokaart is) de reden van betaling. Als jij bijvoorbeeld een bedrag overmaakt voor een groene broek maar 42, dan zet je bij het betalngskenmerk: groene broek maat 42.
Als jij een bedrag betaalt voor een parkeervergunning dan zet je bijvoorbeeld je kentekennummer neer.
Kortom: de reden van betalen>
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt ik snap het :)

Andere antwoorden (1)

Het betalingskenmerk staat helemaal onderin de accept-gir0, heet heeft vaak 16 cijfers, deze moet je daar invullen.

Toegevoegd na 29 seconden:
Staat er trouwens ook boven....op de acceptgiro

Toegevoegd na 51 seconden:
heet = het
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is dat je betaalrekening of staat het onder de betaalrekening?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het geld gaat van je betaalrekening af d.m.v. de acceptgiro. Gebruik jij internetbankieren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat gebruik ik niet maar mijn vraag is eigenlijk wat ik moet invullen.. over welke cijfers heeft u het? of moet ik letters neerzetten??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een acceptgiro invult hoef jij geen betalingskenmerk meer in te vullen, die staat al op de acceptgiro, tenzij je internetbankieren gebruikt, dan moet je dat betalingskenmerk overnemen van de acceptgiro. Het zijn 16 cijfers en staat helemaal onderin de acceptgiro, er staat ook boven... "Betalingskenmerk".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.acceptgiro.nl/Downloads/Cu_RR_Ac_BijlageF_Uitvoeringsvormen.pdf Hier op pagina 4 van de 10 zie je een voorbeeld van een acceptgiro....met onderin het betalingskenmerk (in het witte gedeelte).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een overschrijvingskaart kan je dat 16 cijferige nummer wat eindigt met een + vaak overnemen op de overschrijvingskaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt ik begin het al te begrijpen (= Maar ik heb maar 10 cijfers voor het plusje staan (wel heb ik 16 vakjes)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan die 10 cijfers in de laatste 10 hokjes invullen en de 1e 6 hokjes doorkruisen. Succes

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding