Hoe kun je als gezin geld besparen als 1 van de ouders de baan kwijt is?
Momenteel komt er dus te weinig geld binnen om rond te komen. Waar kun je op besparen, hoe kun je zorgen dat je toch genoeg geld hebt?
Mijn moeder heeft geen werk meer, vader wel. Ze is al bezig met UWV, maar het duurt even voordat dat rond is.
Ik woon nog thuis en wil graag weten hoe ik mijn ouders kan steunen. Zelf probeer ik al zo weinug mogelijk te verbruiken, zodat ze minder kosten hebben.
Toegevoegd na 11 uur:
Iedereen heel erg bedankt voor de antwoorden tot nu toe! Ik heb ze allemaal opgeschreven en ga het met mijn ouders bespreken.
Nu maak ik mij echt zorgen over de rekeningen etc.
geen merkkleding. We hebben ook geen dvd speler of dat soort spul. Ik heb zelf een laptop en tv van mijn eigen spaargeld. Ik ken jouw persoonlijk niet, maar als jij iemand bent die eerst altijd de beste merkkleding heeft, de nieuwste gadgets heeft en een kwartier doucht en ga zo maar door, als je jezelf hierin herkent zal er VEEL moeten veranderen.
Gadgets koop ik niet, en als ik iets haal is het van mijn eigen spaargeld.
Douchen probeer ik ook al kort te doen.
Ik stel deze vraag omdat ik er zelf gewoon niet uitkom..
Verder kan je informeren of er instanties zijn die je kunnen helpen, want misschien is er wel financiele of materiele hulp mogelijk. Verder kan het ook geen kwaad om de belastingaangifte met behulp van een instantie te doen (belastingdienst of vakbonden geven vaak gratis hulp) om te zien af je geen aftrekposten vergeet.
En niet onbelangrijk, kijken of je moeder weer zo snel mogelijk aan het werk kan door veel te solliciteren en in te schrijven bij uitzendbureaus. Veel succes!
Oh, en misschien ingrijpend, goedkoper gaan wonen kan een optie zijn.
Eigenlijk geef jij daarmee aan dat jij kan sparen, toch?
Dus als jij nu eens het bedrag zou sparen dat jij extra had willen afgeven aan jouw ouders en als je merkt dat jouw vader toch geen oplossing kan vinden dan is er altijd dat spaargeld nog, toch?
Volgens mij is er dus nog geen reden om je zoveel zorgen te maken.
Al begrijp ik uiteraard wel dat jij dat op dit moment wel doet. Zoals ik elders reeds schreef.
Jullie komen er wel! Succes ermee!
al het andere doet er niet toe.leidt enkel tot discussie.
ik wil ook niet emotioneel betrokken raken met honderden anonieme vragenstellers.dat zou erg ongezond zijn.doe ff normaal.
als iemand meer behoefte aan persoonlijke aandacht zijn er andere fora.
Ik begrijp uit jouw reacties dat jij daar anders over denkt maar je kan uiteraard op de link 'melden' klikken en de volgens jou overbodige reacties laten wegmodereren hé. Leg jij mij trouwens eens uit hoe je samen tot een efficiënte oplossing kan komen in dit soort emotioneel geladen kwesties als je niet een minimum aan randinformatie kan of mag uitwisselen? Niet alles valt op zakelijke wijze te verkondigen of op te lossen en persoonlijk vind ik dat GV net wel een Allround-forum voor een uiteenlopend publiek is. Ik zou eerder stellen dat er voor zakelijke aanpak de juridische fora zijn. Trouwens...
Indien hier alle vragen zouden geweerd worden die naar 'behoefte tot aandacht' ruiken dan zou het hier plots heel 'doods' worden als je het mij vraagt. Geven en nemen dus en volgens mij is de week-dead-line-formule een perfecte oplossing om te lang aanslepen van mogelijke discussies te beperken. Mensen zoals Ritsuka zien heel even geen oplossing en als een forum zoals GV de mogelijkheid biedt om én oplossingen aan te reiken én tegelijk morele ondersteuning te bieden dan vind ik dat persoonlijk een behoorlijke win-win-formule waarbij zowat iedereen aan zijn/haar trekken kan komen. Maar euh.... je schrijft dat het jou niet in het minst stoort dat er over en weer gediscuteerd wordt.... waarom geef je er dan wel kritiek op? Dat vraag ik me dan toch wel af hoor.
Of had jij ook heel even persoonlijke aandacht nodig?
Lol ;-) Groetekes en ik hoop dat jouw humor niet al te ver op zakenreis is hé ;-) ;-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.