Wat is de reden van de DSB Bank om mij nog niet terug te betalen?
Van de website van de DSB Bank:
''Als voorschot op de uitvoering van het Depositogarantiestelsel is door de curatoren in overleg met De Nederlandsche Bank besloten een beperkte eenmalige overboeking mogelijk te maken. Dit betekent dat per niet-zakelijke rekeninghouder (mensen met één of meer gezamenlijke rekeningen worden hierbij als één rekeninghouder gezien) een bedrag van maximaal € 3.000,-** zal worden uitgekeerd (houders van een en/of rekening kunnen gezamenlijk dus ook maximaal € 3.000,- overboeken). Deze uitkeringsmogelijkheid geldt alleen voor de zogenaamde direct opvraagbare tegoeden, zijnde tegoeden op een of meerdere van de volgende rekeningen:
* Sparen
* Internetsparen
* Internet TOPsparen
* Internetsparen Extra
* DSB Bankrekening
* Waaghalzen spaarrekening
Onder de regeling vallen niet:
* Vaste Termijn Deposito's
* Zilvervloot
* Achtergestelde Deposito's (deze vallen in het geheel niet onder het Depositogarantiestelsel)
* Alle zakelijke spaarproducten: Zakelijk Depositosparen, Zakelijk Internetsparen, Zakelijk Internetsparen Extra en andere producten die door zakelijke rekeninghouders worden gebruikt.''
Wie kan mij vertellen waarom een Zilvervloot rekening niet onder de uitkeringsmogelijkheid valt, dat is toch ook een direct opvraagbaar tegoed?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.