Hoe lek is het zelfscansysteem van Albert Heijn?
Bij sommige AH winkels kun je met een handscanner zelf je boodschappen scannen en zelf afrekenen. Ik heb de stellige indruk dat dit systeem zo lek is als een mandje om onderstaande redenen. Het is geen handleiding 'stelen bij AH' en ik wil benadrukken zelf altijd alles netjes af te rekenen.
Wel heb ik het idee dat ik meebetaal aan de lekken in dit systeem en dat staat me minder aan.
- na het afrekenen bij de betaalpaal kun je nog terug de winkel in en boodschappen aan je tas toevoegen. Geen haan die er meer naar kraait
- er loopt een tweede persoon met gevuld mandje met je mee. Krijg je geen controle dan doe je de boodschappen uit mandje 2 er onbetaald bij
- je krijgt geen controle, doet net of je betaalt maar je breekt de betaling af
- ik doe boodschappen, zet ze in mijn auto en doe vervolgens precies dezelfde boodschappen nog een keer. Ik heb al een bon van de eerste keer afrekenen, dus loop zo door.
- heb je controle, dan doen ze een steekproef met de boodschappen die bovenop liggen. De dure dingen leg je dus onbetaald onderop
Wat vind jij? Is het zelfscansysteem lek, of denk je dat de besparingen opwegen tegen de diefstal?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.