Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je behalve salaris ook een budgetregeling ontvangt, ook al gebruik je die niet, krijg je er dan toch bij mogelijk ontslag een ww uitkering over?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je krijgt enkel en alleen een ww uitkering over het bedrag waarover sociale verzekeringen worden betaald. Het zogenoemde SVW loon. Dit staat duidelijk vermeld op de loonstrook. Elk extra bedrag bovenop je loon wat niet word meegenomen in de SVW aftrek telt niet mee in de berekening van je ww.
Zo heb ik me vorig jaar flink verrekend in mijn mogelijke uitkering. Het bedrag dat voor pensioen betaald word van mijn brutoloon, werd ook niet meegeteld. Kwam ik dus een flink stuk lager uit. En bedenk dat de ww per 4 weken word uitbetaald en niet per maand. Dan word het termijn bedrag ook nog eens minder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

WW wordt berekend aan de hand van het bruto loon. Het is niet zo dat je over maar dat ligt aan de hoogte van je loon ook ww krijgt. WW kent een maximaal dagloon
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden
Deze vraag is mij niet geheel duidelijk daar ik uit ga van Persoonsgebonden budget (pgb)

Mensen met een persoonsgebonden budget (pgb) kunnen zelf de zorg regelen die zij door ziekte, handicap of ouderdom nodig hebben. Ze krijgen een geldbedrag waarmee zij zorg, hulp of begeleiding kunnen inkopen. Dit dossier behandelt het pgb gefinancierd uit de Algemene wet bijzondere ziektekosten (AWBZ).

De bedoeling van deze regeling is dat u daar zelf hulp enzovoort voor inkoopt wegens ziekte, handicap of ouderdom.Mij is ook onduidelijk waarom u dit niet gebruikt terwijl deze wel is toegewezen gezien uw omstandigheden.

Deze vorm Persoonsgebonden budget (pgb)
is bedoeld om zorg in te kopen en heeft niets van doen met WW of iets anders.

Dus nee u krijgt hierover geen WW het is namelijk geen inkomen maar een bijdrage in de zorg.
groet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee geen PGB..echt een budgetregeling, uitbetaald door de werkgever en bestemd voor het kopen van vrije dagen, werk gerelateerde hulpmiddelen en meer van dergelijke..
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image