Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekenen de codes op het rekeningafschrift na een geldopname?

Ik heb geld opgenomen bij een pinautomaat. Op mijn rekeningoverzicht zie ik nu het volgende staan:

ABN AMRO BANK>UTRECHT>3 S1V217
        16-11-11 07:21 005 7894412

Wat betekenen de 3 en de S1V217 aan het einde van de eerste regel, en wat betekent de 7894412 aan het einde van de tweede regel?

Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GV! Ik volg 'm.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

005 7894412 is denk ik het transactienummer.
Ik vermoed dat S1V217 een code is die aangeeft welk pinautomaat het is.
Wat de 3 betekent weet ik niet (stond niet bij mijn pinopname op Schiphol).

Het nummer '005 etc.' staat als het goed is bij elke transactie die je hebt gedaan met de pas, alleen is het bij transacties in winkels niet 005 maar 007.

Toegevoegd na 22 minuten:
Zoals je aangeeft in je reactie is die 005 je pasnummer. De S1V217 is zoals ik aangaf de code van het automaat (als je vaker pint bij die specifieke automaat, dan zie je die code vaker terug komen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Die 005 is nu juist de enige code waarvan ik de betekenis wel ken. Dat is het volgnummer van mijn bankpas. Het betekent dat dit de vijfde pas is die ik bij die rekening heb. Als deze pas straks verloopt, krijg ik automatisch een nieuwe. Die zal dan volgnummer 006 hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar hoe kan het dan dat er bij mij bij een pinopname bij de ABN '005 etc.' staat en bij een pintransactie in bijv. de AH '007 etc.' - terwijl dit met dezelfde pas is?
Zelf zit ik bij de ING.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat maar zitten...daar heb je gelijk in, er staat toch over 007 bij mij *shame*
Cryofiel
13 jaar geleden
;-) Dan zal die 007 ook op je pas staan. Op de voorkant, onderaan, rechts van de vervaldatum.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat klopt inderdaad.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image