Hoe kom ik aan inkomen?
Ik ben gescheiden en woon met mijn 2 kinderen. Mijn vriend is vaker bij mij dan thuis.Ik had een zw-uitkering met daarop een aanvullende bijstand-uitkering ivm mijn regelmatige epilepsie-aanvallen.
Deze lijken steeds erger te worden, en ik ben met een neuroloog hierover in contact om te zien hoe we dit op kunnen lossen.
Na een aanval ben ik een aantal dagen de weg kwijt, en nergens toe in staat. Om deze reden verblijft mijn vriend bij ons in huis, zodat hij voor mijn kinderen kan zorgen als ik een aanval heb gehad.
Een aantal weken geleden stond iemand van de Sociale Dienst voor de deur, moest ik op papier zetten dat mijn vriend bij ons in huis woont en is mijn uitkering stopgezet omdat mijn vriend hier in huis zou wonen. Ook al is dit niet het geval. Hij moet hier echter wel aanwezig zijn, omdat ik zonder hulp een aanval mogelijk niet overleef en mijn kinderen nergens terecht kunnen.
Ik word dus 2 kanten op getrokken.
Aan de ene kant is er de sociale dienst die niet wil dat ik samenwoon omdat ik dan te veel inkomen zou hebben (ik krijg niets van de inkomsten van mijn vriend en zorg financieel helemaal voor mezelf) en aan de andere kant heb ik die aanvallen waardoor ik vooral in de nacht bang ben om alleen te zijn en een aanval te krijgen. Ik heb immers de verantwoordelijkheid over 2 meisjes van 9 en 7 jaar. Deze aanvallen zijn uitputtend, verergeren ten tijde van stress en maken het voor mij erg moeilijk te gaan werken. Wat moet ik doen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.