Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je agent wilt worden moet je 18 jaar zijn maar wat moet je doen als je 16 bent ? Een andere studie doen totdat je achttien bent?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
29K
Snuffel
13 jaar geleden
Lijkt me een mooi beroep. Succes! Jammer dat je moet wachten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Ja, iets anders zit er niet in, bovendien kun je dan als het bij de politie niks wordt nog altijd terugvallen op je vorige studie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Je kan de opleiding administratie doen en dan stage gaan lopen bij de politie als administratief medewerker..

En mocht je dat zat zijn (tegen die tijd zal je wel afgestudeerd hebben) kan je altijd nog de politie opleiding doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De minimale leeftijd om te solliciteren is 17 jaar.

Wat een verstandige keuze is om nu te gaan doen is eventueel de beveiliging. De politie ziet graag mensen die dit diploma in het bezit hebben.

Bron: www.kombijdepolitie.nl

Succes met je sollicitatie straks en de opleiding wat je ervoor gaat doen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook een jaartje wachten en dan beginnen met de opleiding surveillant. Deze mag je wel vanaf je 17e jaar doen. Je kunt je echter niet zelf aanmelden voor die opleiding. Je moet eerst solliciteren op de functie van surveillant bij de politie en dan melden zij jou weer aan voor de juiste opleiding. Wil je echter agent, hoofdagent, Bachelor of rechercheur worden,dan moet je wel wachten tot je 18 bent en de juiste vooropleiding hebben om te worden toegelaten.Dus afhankelijk welke functie je wilt gaan bekleden zou je ook de opleiding vast kunnen volgen die je nodig hebt als voor opleiding. Voor surveillant , agent en hoofdagent heb je vmbo nodig als vooropleiding.
Voor politiekundige ( bachelor) heb je havo nodig en voor rechercheur HBO.
Mocht je de vooropleiding al hebben afgerond die past bij de functie die je wilt gaan doen, zou je ook nog 1 of 2 jaar kunnen gaan werken om de tijd op te vullen al blijkt in de praktijk dat het vaak weer een hogere drempel is om dan weer te gaan studeren na die tijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je agent wilt worden moet je niet 18 jaar zijn.

Leeftijd:
Om te kunnen solliciteren voor de opleiding Assistent politieopleiding dien je tenminste 16,5 jaar te zijn.

Opleidingseis is VMBO-BB / MBO1

Klik hier voor de vacatures door het hele land.
http://www.kombijdepolitie.nl/Vacatures/Pages/Zoekresultaten.aspx?k=KBDPFunctie%3A%22Surveillant%22&s=KBDPVacatures

Voor de opleiding (All-round) politiemedewerker dien je op het moment van de sollicitatie tenminste 17,5 jaar te zijn. Vanaf je 17e mag je beginnen met de opleiding Assistent politiemedewerker.

En vanaf je 18e met de opleiding (All-round) politiemedewerker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja! Lekker naar school blijven gaan. Aan je algemene ontwikkeling werken is NOOIT weggegooide tijd of moeite.
Ik wens je een pretige toemonst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou op het Zadkine college een jaar de opleiding beveiliger met brugjaar politie kunnen volgen.

Mijn dochter heeft dit toen ook gedaan dus ik hoop dat deze opleiding nog bestaat want dit is inmiddels 9 a 10 jaar geleden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja deze opleiding bestaat nog op Zadkine Rotterdam Alexanderlaan. + ervoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je voor je +
Ik weet natuurlijk niet of er ook zo'n opleiding is in de buurt van vraagsteller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja weet ik ook niet, maar zeg het expres even uitgebreid.. Geen dank hoor :) plusje is echt verdiend.
Je zou ter overbrugging zo'n orientatiejaar in uniformberoepen kunnen volgen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding