Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik nog doorstromen naar een andere opleiding?

Ik had geen keus, omdat ik van me ouders niet in een andere stad mocht studeren, dus heb ik me ingeschreven voor een opleiding die ik eigenlijk helemaal niet interessant/leuk vind.

Ik werk liever op kantoor: accountant/bedrijfsadministratie. En de opleiding die ik nu doe heeft daar totaal niets mee te maken: Schiphol.

Nu vraag ik me af, als ik nu doorga met deze opleiding en me diploma haal en wil instromen op een administratieve opleiding, doen ze dan moeilijk omdat ik van een hele andere opleidings-richting kom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekkere ouders heb jij. Ze belemmeren jou in je toekomst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is daar echt geen opleiding voor in de buurt?
hoe oud ben je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ouders zijn gewoon snel ongerust en ik begrijp ze ook, dus ik neem ze niks kwalijk. Ik ben 18 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met 18 kun je zelf bepalen welke opleiding je doet. Als het goed is krijg je dan studiefinanciering en als je ouders neit mee willen betalen kun je dat deel ook nog van de staat krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt. Maar het had niet echt met meebetalen te maken ze wilden liever dat ik in de buurt op school zit en dichtbij huis ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee maar dat is helemaal jou keuze, daar hebben je ouders alleen dingen in te wensen niet te beslissen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, daarom wil ik nu ook een opleiding gaan doen die ik zelf ook echt leuk vind vandaar deze vraag.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Allereerst is het heel merkwaardig dat jouw ouders voor jou bepalen welke opleiding jij wel of niet mag doen. Dat is niet aan hun, dat is aan jou! Het gaat om jouw toekomst, jouw leven, niet waar? Dus als ik jou was zou ik nog maar eens een hartig woordje met die mensen gaan wisselen.

Maar goed, je hebt je kennelijk al geschikt naar hun eisen. Ik weet niet wat de opleiding 'Schiphol' inhoudt. Dat is volgens mij geen officiële benaming van een erkende opleiding. Doe je iets met logistiek, met vliegtuigtechniek of iets met stewardess-achtige dingen?

Je kan altijd instromen in een andere opleiding, zeker als jij je diploma hebt gehaald. Maar dan heet het geen instromen meer, dan begin je gewoon aan een andere, nieuwe opleiding, in jouw geval zou dat dan administratie zijn. Of die administratie-opleiding specifieke toelatingseisen heeft, weet ik natuurlijk niet; dat zou je even kunnen navragen daar, tegen de tijd dat je je huidige opleiding hebt afgerond.

Je zou nu, in oktober, misschien nog kunnen overstappen van je Schiphol-opleiding naar de studie die jij liever wilt. Maar dan zou je dat even moeten informeren bij de desbetreffende school. Ze zullen wellicht bepaalde eisen stellen om nog te kunnen instromen, zoals je al behaalde diploma's, cijferlijst van je vorige school enzovoorts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding