Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een collega vraagt zo'n zes keer op een dag of het/alles goed gaat met mij. Ik vind dit erg irritant. Hoe kan ik het beste reageren?

Toegevoegd na 1 week:
Bij het sluiten van de vraag: Dank voor de antwoorden!

Antoni
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (16)

Als je gewoon zegt van: zou je daarmee willen ophouden? Zou hij het vast doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wees eerlijk en zeg dat je het vervelend vind dat deze persoon het zo vaak vraagt. eerlijk duurt het langst.zeg dat je het fijn vindt dat hij/ zij interesse in je toont maar dat het een beetje te veel van het goede is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stamp een keer op de vloer en zeg verhit;
" NU EVEN NIET!" Als hij het dan nog niet begrijpt....

Je kan natuurllik ook aardig blijven en steeds weer zeggen: " Goed hoor", maar als je niet aangeeft dat het nu langzaam welletjes is, zal hij het blijven doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahahahahaha, ik vind t best een goeie...
je kan zeggen "dat vertel ik je aan het einde van de dag, want je vraagt het toch nog 6 keer"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt goed! +1
twee mogelijkheden.
je kan iedere keer weer gedetailleerd hetzelfde antwoord geven, met alle in's en out's.
dan valt het vraagsteller snel genoeg op dat het wat veel van het goede is.
of je zegt ronduit; aardig van je, en bedankt voor de interesse, maar het gaat nog hetzelfde als een paar uur terug.
mocht er verandering in komen, dan zal ik je dat zeker laten weten.
alles op een vriendelijke manier uiteraard, want het is neem ik aan niet vervelend bedoeld.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Ritsuka
13 jaar geleden
Die vind ik leuk +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima antwoord Rieneke!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel goed +je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker +!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vragensteller is juist op zoek naar contact/aandacht, een heel verhaal ophangen is precies waar de vragensteller op hoopt.
En wel steeds antwoorden heeft geen zin.
Waar is de eerlijkheid in deze maatschappij, kunnen we niet eens meer eerlijk zijn als de gevoelens van een ander gekwetst kunnen worden.....
Vraag hem, waarom hij het doet, misschien ziet hij iets aan je? Zie je er extreem moe uit?
Of is het een soort stopwoordje (Heehoeist?) van hem, zo doen wel meer mensen dat om aandacht te krijgen.Dan moet je maar eens met een zeer uitgebreid antwoord komen, kijken of hij daar op zit te wachten. Wil hij echt weten hoe het met je gaat? Zo niet, leert hij het dan wel af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou toch wel willen weten, waarom die collega dat doet : zie ik er zo slecht uit? Zo moe? Zo gestresst? Dat zou ik in een confronterend gesprekje aankaarten : 'je vraagt het me dagelijks zó vaak : er moet iets niet kloppen aan mijn uitstraling, en dat weet ik dan graag'.

Ik zou met een kopje koffie naar zijn/haar werkplek of bureau gaan, er gewoon even bij gaan zitten, en de vraag stellen. Uitleg vragen. Tips misschien...

Het kan heel goed zijn, dat het een gewoontegebaar is van die collega, en dat die er zich helemaal niet van bewust is. Door hem/haar ervan bewust te maken, kan die collega er dan wat aan doen. En als er echt een reden zou zijn voor de grote bezorgdheid in jouw richting, héb je misschien wat aan het antwoord!

Toegevoegd na 2 uur:
Amaryllis en ik hebben duidelijk tegelijk zitten typen : haar antwoord was er nog niet, toen ik begon...we hebben ook hetzelfde idee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg als hij het voor de 2/3 etc. Keer vraagt: het zelfde als toen je het net vroeg. Waarschijnlijk snapt je collega het dan op den duur wel.
Ik heb ook een collega en die zegt ook standaard als hij iemand begroet; hee! Hoe is het?
Dit komt dus ook wel eens vaker voor op een dag.
Hij heeft het zelf niet zo in de gaten en het is meer een gewoonte.
Pas dus op dat je niet meteen te chagrijnig/boos over komt.
Je kan het ook met een lach zeggen. Wellicht komt de boodschap dan wat vriendelijker over!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg "Hetzelfde als morgen dus morgen hoef je niet te informeren". Misschien snapt hij het dan. Maar ik denk dat het meer zo'n stopwoord als "Alles goed?"van hem is en daar hoef je niet eens op te antwoorden. Vraag hem anders eens langs je neus weg of er iets mis is met zijn geheugen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Torrie, heb je wel eens van het woord "ironie" gehoord?
Geef als antwoord:
"Niet zo goed als je doorgaat met dat telkens te vragen."

Toegevoegd na 1 minuut:
Het kan ook zijn dat hij zijn ei kwijt wil en dat hij wil dat jij hem vraagt hoe het met hem gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het gaat NU goed met me, en de andere keren ook. dan weet je dat alvast en hoef je het niet meer te vragen.

of: net nog uitstekend, maar hoe vaker je vraagt aan me, hoe minder goed het met me gaat.

andere optie: klagen!!! echt gal spuwen, het gaat helemaaaal niet goed met je. flink uit je pan gaan, janken, aan zijn voeten hangen, schreeuwen, krijsen, smeken (liefst in de kantine/pauze) erger dan erg voor schut zetten, en ik denk dat de collega het dan niet meer zo heel erg vaak zal vragen.

nog een optie;
beamen, en wedervragen stellen: hoe is het met jou dan? en met je woning? en je ouders? en je moeder? en je vader? echt de hele familie afgaan, als je dit gedaan hebt een rondje huisdieren maken, tot en met de teckel van het nichtje van de buurvrouw haar zus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg tegen die collega:
Kan je daar alsjeblieft mee ophouden?
Ik vind het niet zo fijn.
Zeg het dan wel rustig tegen die collega, dus niet van:
Potverdorie nou, stop eens met dat irritante gedoe!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een soortgelijke situatie meegemaakt met een collega, hij werkte in de kamer naast mij en kwam om de haverklap vragen: " Ik stoor toch niet he?" " Nee hoor", antwoordde ik steeds, tot ik het toch wel zat was toen hij weer kwam vragen. Toen reageerde ik : " Je stoort absoluut niet, maar dat je DAT steeds komt vragen, dat stoort me.

De boodschap was toen wel gelijk duidelijk.

Misschien heb je hier iets aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het allerbelangrijkste: WEES EERLIJK!
Normaal zeg je misschien elke keer tegen haar dat alles goed gaat, maar als je dit vervelend vindt worden moet je gewoon zeggen dat het irritant begint te worden. Waarschijnlijk zal ze dan ook ophouden.
Met eerlijkheid bereik je het meest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
''Alles is nog steeds goed hoor, na die 5 keer dat je het al hebt gevraagd vandaag. Die vraag begint me best wel te irriteren, zeg.''

Zo zou ik het zeggen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is hij/zij verliefd op je en probeert op deze manier aandacht op zich te vestigen. Zeg dan maar: "Val je op mij of zo?... nou ik niet op jou !" Ik denk dat het daarna snel is afgelopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image