Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik in de ziekte wet mijn contract van 36 uur naar 20 uur veranderen(wvs),...ben al 80/100% afgekeurd?

Ik heb een Wao uitkering 80/100% contract voor 36 uur,...ik werk momenteel 3 uurtjes de rest ziek thuis.
Ik wil mijn contract openbreken naar 20 uur,....kan of mag dit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
867

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ben je wao uitkeerder kan verschillen

Toegevoegd na 25 seconden:
**bel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk niet dat dit kan, je was voordat je ziek werd 36 uur werkzaam, je krijgt nu 70% van dat salaris, als je dit laat veranderen, val je terug naar 70% van 20 uur, de kans is groot dat dat inkomen niet voldoende is en dus alsnog aangevuld moet worden, als je dit echt wil, kun je dat natuurlijk aankaarten bij het UWV, maar ik begrijp niet waarom je dat zou willen, je gooit je eigen ruiten in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je werkt nu waarschijnlijk op therapeutische basis.
Ik zou niets wijzigen zonder dat eerst goed met je arbo-arts te bespreken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Los van de hele situatie of dat wijsheid is enzo. Kan dit zeker wel als je werkgever daarmee akkoord gaat en aangzien jij nu veel minder werkt dan je 36 uur, is de kans groot dat hij dat goed zal vinden. Je snijdt alleen jezelf daarmee in de vingers mbt 16 uur ziektegeld ontvangen.

Maar goed als jij 20 uur kan werken en daardoor je baan wilt houden na je recht op 2 jaar ziek mogen zijn en geld daarvoor ontvangen kan het weer wel wijsheid zijn. Idd eerst overleggen of dit slim is, maar het kan zeker.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding